Telefonia stacjonarna pozostanie strategiczna dla TPSA. Jak zapewnia Mariusz Gaca, prezes PTK Centertel, na łączeniu usług stacjonarnych, komórkowych, internetowych i telewizyjnych polega właśnie przewaga telekomunikacyjnego giganta nad konkurencją. Według niego, TPSA ma pozycję lidera na wszystkich ważnych dla niej rynkach. Mimo że rynki finansowe patrzą na spółkę dużo mniej przychylnie niż na początku roku.

– We wszystkich naszych podstawowych rynkach jesteśmy liderem, łącznie z rynkiem komórkowym w zakresie wartości. Czy ta pozycja została zachwiana? Myślę, że wydarzenia związane z kursem akcji wzburzyły dyskusje na ten temat, natomiast mamy strategię, mamy właściciela, który nas w tej strategii wspiera – podkreśla Mariusz Gaca, prezes zarządu PTK Centertel.

Akcje TPSA, właściciela PTK Centertel, w połowie lutego w ciągu zaledwie trzech dni straciły niemal 40 proc. Ich wartość spadła z 11,64 zł na zamknięciu sesji 11 lutego do 7,00 zł na koniec sesji 14 lutego. Od tego czasu kurs akcji waha się w granicach 7-7,5 zł.

– To, że kurs naszych akcji jest na takim poziomie, jest wprost pochodną wynikającą z polityki dywidendowej. Trudno jest mi dokonywać analizy błędów. To jest mechanika reakcji rynków finansowych – komentuje dla Agencji Informacyjnej Newseria Mariusz Gaca. – Nie wiem, czy można przekładać wprost ten wynik w stosunku do naszych wyników.

Wyniki za 2012 rok spółka przedstawiła w połowie lutego. Jednym ze słabszych segmentów w ubiegłym roku okazał się być sektor telefonii stacjonarnej. Choć usługi głosowe TPSA dominują na tym rynku, to jednak wielu z jej klientów rezygnuje z tradycyjnych telefonów na rzecz komórek. Liczba abonentów telefonii stacjonarnej spadła o ponad 10 proc., a przychody w tym segmencie zmniejszyły się o ponad 5 proc.

Jak podkreśla prezes PTK Centertel, wyników nie należy interpretować jako znak wycofywania się TPSA z segmentu telefonii stacjonarnej. Według niego siłą firmy jest łączenie rynku komórkowego, stacjonarnego oraz internetowego, a także bliska współpraca z TVN, dająca dostęp do rynku telewizyjnego.

Dzięki zróżnicowaniu oferty spółka stawia na konwergencję, czyli proponowanie klientom usług z różnych segmentów. Ci, którzy z nich skorzystają, mogą liczyć na korzystniejsze warunki. Prezes PTK Centertel podkreśla, że TPSA może na tej strategii budować silną pozycję rynkową.

– To jest nasza przewaga konkurencyjna, którą dzisiaj może nie tyle trudno jest skopiować, bo wszystko jest kopiowalne, to jest pochodna czasu i pieniędzy, natomiast dziś, tu i teraz jesteśmy do tego przygotowani lepiej niż nasza konkurencja – powiedział prezes zarządu PTK Centertel w czasie targów CeBIT w Hanowerze.