Nowy wygląd, łatwiejsze poruszanie się po serwisie i przeglądanie ofert oraz prosty sposób dotarcia do szukanych produktów. Takie zmiany od dziś zaczną się pojawiać w serwisie transakcyjnym Allegro.

Choć już prawie co trzeci Polak robi zakupy na Allegro, jego przedstawiciele stawiają sobie ambitny cel – zachęcić do zakupów w Internecie jeszcze większą liczbę osób.

Mimo że to największa zmian w historii serwisu, jego przedstawiciele zapewniają, że użytkownicy będą mieli czas na stopniowe oswojenie się ze wszystkimi nowościami.

Zmiany będą zachodzić stopniowo

– Nie będzie to zmiana drastyczna, z dnia na dzień. Przez pierwszych kilka tygodni użytkownicy będą mieli możliwość swobodnego przełączania się między starym a nowym wyglądem, tak by każdy miał czas na spokojne zapoznanie się i przyzwyczajenie do tego, jak funkcjonuje nowa wersja Allegro – wyjaśnia w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Katarzyna Kuśnierska, dyrektor zarządzająca Allegro.pl. – Będzie to też czas dla nas, żeby zebrać od naszych klientów opinie i je przeanalizować.

<>

To właśnie opinie i potrzeby Allegrowiczów były impulsem do podjęcia decyzji o wprowadzeniu zmian. Tym bardziej, że zachowania konsumentów w sieci, na przestrzeni kilku ostatnich lat i sposób korzystania z jej zasobów, bardzo się zmieniły.

Przede wszystkim zmiany wizualne

– Coraz częściej kupujemy wzrokiem. Całe nasze życie się zmienia, przyspiesza, zaczynamy korzystać z coraz to nowych urządzeń, np. popularność zyskują smartfony, tablety, częściej korzystamy z Internetu w miejscach, w których jeszcze parę lat temu w życiu byśmy nie pomyśleli, że można to robić. W związku z tym staramy się dopasować Allegro do aktualnych potrzeb i aktualnego trybu życia wszystkich użytkowników – przekonuje Katarzyna Kuśnierska.

Poza wyglądem, zmieni się także sposób poruszania po serwisie, będzie on bardziej przyjazny dla klientów i zapewni szybkie dotarcie do przedmiotów.

– Sama jestem użytkownikiem Allegro, więc wiem, jak ważne jest łatwe i intuicyjne dotarcie do poszukiwanego przedmiotu – podkreśla Katarzyna Kuśnierska.

Lepsza ekspozycja ofert

Szybkie zakupy ma również zapewnić nowy sposób prezentowania produktów.

– Stawiamy na duże, ładne, czytelne zdjęcia na jasnym tle, gdzie produkt jest doskonale widoczny i możemy go dokładnie obejrzeć na monitorze – wyjaśnia dyrektor zarządzająca Allegro.pl. – Nasi użytkownicy są przyzwyczajeni do korzystania z wyszukiwarki i bardzo ją sobie cenią. Dlatego postanowiliśmy ułatwić dotarcie do tego narzędzia. Wyszukiwarka będzie w tej chwili zawsze widoczna. Gdziekolwiek w serwisie się znajdziemy, będziemy mieli do niej łatwy i wygodny dostęp, a dzięki temu będziemy w stanie szybko, łatwo i skutecznie dotrzeć do przedmiotów, które nas interesują – dodaje Kuśnierska.

Nowością jest również to, że po raz pierwszy użytkownicy sami decydują o długości widocznej listy ofert (wybór pomiędzy 60, 120 lub 180 pozycjami na liście zależy od tego, jakiego produktu się szuka). Atrakcją dla wielbicieli nowych technologii jest możliwość głosowego wyszukiwania produktów (zamiast wpisywać słowo „sukienka”, wystarczy je wypowiedzieć przed komputerem, a ten sam uzupełni pole w wyszukiwarce).

Tym samym na zmianach skorzystają również sprzedawcy, których oferta będzie skutecznie trafiać do klientów. Na Allegro średnio w ciągu miesiąca kupujący mogą wybierać spośród 32 milionów ofert, więc każde usprawnienie dotarcia do poszukiwanego przedmiotu wydaje się być pomocne.

Prowizje i opłaty nie wzrosną

W nowym wyglądzie Allegro zmieni się sposób, w jaki sprzedający będą mogli dodatkowo promować swoje produkty, ceny w tym zakresie mogą się różnić od obecnych.

– Zapewne dostosujemy cennik Allegro w zakresie opcji promowania do tego, co się będzie działo na serwisie. Natomiast nie przewidujemy żadnych zmian ani prowizji, ani opłat za wystawianie przedmiotów. Sprzedawcy mogą więc spać spokojnie – zapewnia Kuśnierska.

Allegro ma obecnie 15,5 mln użytkowników.