Poczta Polska zamierza wydać 190 mln zł do 2017 roku na nowy model placówek, a w sumie w tym okresie - 1 mld zł także m.in. na remonty czy zakupy nowego sprzętu, poinformował agencję ISBnews wiceprezes PP Mariusz Zarzycki.

"Zakładamy, że w ciągu najbliższych lat będzie nas stać na wydawanie 200-250 mln zł na wszystkie inwestycje, obejmujące także remonty czy zakup sprzętu, samochodów. W efekcie do 2017 r. poziom inwestycji może sięgnąć 1 mld zł" - powiedział w rozmowie z ISBnews Zarzycki.

Wiceprezes dodał, że fundusze na ten cel będą pochodziły ze środków własnych Poczty Polskiej oraz leasingu. Nie jest natomiast planowane finansowanie długiem, szczególnie długoterminowym.

Zarząd podtrzymał też, że nie wyklucza pozyskania w przyszłości pieniędzy z giełdy.

Poczta Polska zaprezentowała dziś pierwszą placówkę pocztową w nowym modelu. Dwie kolejne, także w Warszawie, zostaną otwarte w lutym. PP chce otwierać rocznie 50 punktów w nowym modelu i ok. 150 rebrandingowanych, kosztem łącznie 190 mln zł do 2017 roku.

PP wraz z Bankiem Pocztowym zbuduje sieć 1 000 punktów dedykowanych usługom finansowym. W efekcie ma powstać 640 pocztowych stref finansowych oraz 360 mikrooddziałów banku. Rozwijana będzie także sprzedaż internetowa oraz logistyka.

W grudniu, przedstawiając nową strategię, przedstawiciele PP zapowiadali plan zwiększania udziału dochodów z usług bankowych i ubezpieczeniowych i oczekiwali, że do końca 2015 roku ponad 50% dochodów grupy PP będzie pochodziło z tego segmentu działalności wobec ok. 20% obecnie. Usługi te mają być realizowane w oparciu o sieć placówek pocztowych i mikrooddziałów Banku Pocztowego.

Przychody Poczty Polskiej w 2011 r. wyniósł 6,64 mld zł, a zysk netto sięgnął 201 mln zł.