Tak było przez cały czas w latach 2009-2012, z wyjątkiem niewielkiego spadku na początku tego okresu – twierdzi portal Polish Market wydawany przez firmę PMR.

Ze względu na coraz większe nasycenie rynku i zmiany regulacyjne za sukces w branży można uznać sytuację, kiedy firmy zdołają utrzymać rentowność na poprzednio zanotowanym poziomie i wybronić się przed spadkiem zysków. PMR podkreśla, że szacuje polski rynek telekomunikacyjny, jako sumę przychodów operatorów telefonii mobilnej, stacjonarnej i transmisji danych.

Tak pojmowana wycena kształtowała się w 2011 roku na poziomie 39 mld zł, czyli była o 0,4 proc. niższa niż w roku 2010. Jakikolwiek wzrost na rynku jest rezultatem przejęcia innej firmy lub skoncentrowania operacji na transmisji danych lub usługach płatnej TV. Jeśli weźmie się pod uwagę przychody z płatnej telewizji, wtedy wartość rynku telekomunikacyjnego przekroczyła w 2011 roku kwotę 45 mld zł, ale wzrost w skali rocznej jest marginalny – poniżej 1 proc.