Rynek komputerowy w Polsce czeka spowolnienie - twierdzą przedstawiciele Lenovo Polska. Prognozy dotyczące kilku najbliższych kwartałów wskazują na to, że rynek będzie się kurczył.

„Rynek będzie się w ciągu następnych kwartałów kurczył. Wprawdzie niewiele, bo są to jednocyfrowe, ale jednak spadki” - mówi w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Andrzej Sowiński, dyrektor generalny Lenovo Polska.

W najtrudniejszej sytuacji mogą znaleźć się firmy i specjaliści zajmujący się segmentem enterprise, czyli produktami tworzonymi z myślą o kliencie biznesowym, które mają pomóc mu w prowadzeniu firmy. Jego zdaniem pozostałe segmenty nie powinny odczuć spowolnienia.

”W dalszym ciągu rynek SMB (małych i średnich przedsiębiorstw) i konsumencki oceniam jako stabilne. Trzeba się spodziewać, że te segmenty rynku również będą zainfekowane syndromem spowolnienia gospodarczego, ale myślę, że sobie z tym poradzimy” - wyjaśnia szef polskiego Lenovo – „Nie spodziewałbym się, że polski rynek będzie się kurczył w dramatycznym tempie, ale do jednocyfrowych spadków musimy się na pewien czas przyzwyczaić”.

Ten okres Lenovo Polska chce wykorzystać do wytężonej pracy, by w ciągu najbliższych dwóch lat stać się najważniejszym graczem na lokalnym rynku. Już teraz, pomimo spowolnienia gospodarczego, firma chwali się bardzo dobrymi wynikami.

”Na przestrzeni ostatniego roku powiększyliśmy nasze udziały rynkowe z nieco ponad 3 proc. w ubiegłym roku do ponad 9 proc. w tym roku. Więc w ciągu czterech kwartałów udało nam się potroić udziały w rynku. Rynku, który jest niełatwy, wymagający, dotknięty spowolnieniem, więc to duże osiągnięcie” - twierdzi Andrzej Sowiński.

Lenovo stara się oprzeć swój sukces na równomiernym rozwoju we wszystkich segmentach rynku: enterprise, SNB, konsumenckim.

”To pozwala nam trochę zbalansować słabszą kondycje rynku w jednym segmencie, poprawiając wyniki w innym. Więc nasze prognozy są bardzo optymistyczne. Spodziewam się, że w krótkim czasie będziemy liczyć się w czołowej trójce dostawców komputerów w Polsce i osiągniemy dwucyfrowy wynik udziałów w rynku” - mówi dyrektor generalny firmy.

Lenovo to chińska firma działająca od 1985 roku. Zajmuje drugie miejsce w globalnym obrocie na rynku IT. Jedna czwarta produktów spółki trafia na rynek japoński. Dysponuje w swoim portfelu m.in. markami ThinkPad (przejęta od IBM) i NEC (spółka joint venture działająca w Japonii), szykuje się również do rozwinięcia biznesu w Brazylii i podbicia Ameryki Południowej. W Polsce obecna jest od 20 lat.