Rynek płatnej telewizji na świecie dalej rośnie pomimo spadku notowanego w USA. Firma ABI Research prognozuje, że liczba abonentów płatnej TV na świecie wyniesie 858,1 mln na koniec roku 2012, co oznaczać będzie wzrost o 5 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem – podaje portal advanced-television. com.

Siłą napędową tego wzrostu jest rynek regionu Azji i Pacyfiku, który w tym roku powiększy o przeszło 27 mln nowych abonentów.

Tymczasem operatorzy telewizji kablowej w USA doświadczają stałego spadku abonentów. W pierwszym półroczu stracili oni prawie 800 tys. subskrybentów, chociaż liczba chętnych na dostęp do szerokiego pasma stale rośnie. Także IPTV, czyli przesyłanie sygnału telewizyjnego w sieciach szerokopasmowych opartych na protokole IP, zyskało w tym czasie 0,6 mln abonentów.

“Wszystko wskazuję na to, że wraz z rozwojem szerokiego pasma, abonenci płatnej TV przenoszą się do usług telewizyjnych w Internecie. Takie serwisy, jak Netflix, Hulu, czy YouTube stanowią tańszą alternatywę dla odbiorców płatnej TV zwłaszcza w niepewnych ekonomicznie czasach” – uważa Sam Rosen, dyrektor ds. TV i wideo. ABI Research spodziewa się, że łączna liczba abonentów płatnej TV w USA zmniejszy w 2012 roku o 0,2 proc. w porównaniu z rokiem 2011.

Natomiast region Azji i Pacyfiku może liczyć na silny wzrost abonentów telewizji cyfrowej. Pod koniec roku liczba abonentów cyfrowej TV kablowej powinna zwiększyć tam do 213 mln, co oznacza wzrost aż o 27 proc. wobec poprzedniego roku – twierdzi Khin Sandi Lynn, analityk tej branży.