PZU odświeża swoją markę, wprowadzając nowe logo. Wprowadzeniu nowej identyfikacji towarzyszyć będzie kampania reklamowa która ma zatrzeć negatywne wyobrażenie Polaków o ubezpieczeniowym "molochu".

Nowe logo pojawi się od 12 maja 2012 roku w komunikacji marketingowej i w identyfikacji oddziałów PZU. Będzie sukcesywnie wprowadzane w drukach oraz na wszystkich wykorzystywanych do tej pory nośnikach. Nowe oznakowanie otrzyma w sumie ponad 1000 oddziałów PZU i placówek agentów.

„Postanowiliśmy odświeżyć wizerunek, aby zakomunikować zmiany, jakie konsekwentnie wprowadzamy w firmie. Nasi klienci już je widzą. Pora, aby pokazać je także klientom naszej konkurencji. Marka PZU należy do najstarszych i najlepiej rozpoznawalnych w Polsce. Dlatego w nowej identyfikacji wizualnej czerpiemy to co najlepsze z jej historii, łącząc to z nowoczesnością i dynamiką, przystającą do wizerunku nowoczesnej firmy będącej liderem rynku ubezpieczeń” - powiedział Witold Jaworski, członek Zarządu PZU SA. Koszt modernizacji wizerunku to ok. 25 mln złotych.

Wprowadzeniu nowego logo towarzyszyć będzie kampania reklamowa. PZU postanawia zmierzyć się w niej z wizerunkiem wielkiej, zbiurokratyzowanej firmy, ze skomplikowanymi procedurami, za jaką czasem bywa uważany.