Po przejęciu Telefonii Dialog, Crowley Data Poland i kilkudziesięciu lokalnych sieci internetowych, Netia przymierza się do kolejnych zakupów. Na celowniku są m.in. TK Telekom i Exatel. Dzięki akwizycjom operator pozyskał ok. 140 tys. abonentów i 3 razy więcej zasobów sieciowych – pisze portal newseria.pl.

W strategii na najbliższy rok Netia planuje skupić się na konsolidacji z przejętym Dialogiem i Crowleyem. Jednocześnie - jak podkreśla prezes spółki Mirosław Godlewski - stale monitoruje rynek w poszukiwaniu okazji do przejęć.

„Przyszłość polskiego rynku to jest integracja i konsolidacja. W związku z tym staramy się trzymać zasoby finansowe - możliwość pozyskania dalszego finansowania z banków czy też inne metody finansowania - tak, by mieć tę elastyczność do uczestnictwa w konsolidacji rynku, jeśli pojawia się sprzedający” - wyjaśnia Mirosław Godlewski.

Zapytany o konkretne plany odpowiada: „Typowe spółki, o których już wspominaliśmy, że prawdopodobnie będą wystawione na sprzedaż, to jest TK Telekom, czyli telekomunikacja kolejowa, Exatel, to są być może spółki z grupy MNI. Chcemy być gotowi, aby móc odpowiadać na takie oferty”.

Termin składania wstępnych ofert na TK Telekom został przesunięty przez PKP i Ministerstwo Skarbu Państwa na 23 kwietnia. Sprzedaż ma zostać zakończona w tym roku. Decyzję o wystawieniu na sprzedaż spółki Exatel Polska Grupa Energetyczna podejmie jeszcze w tym półroczu.

Od wielkości tegorocznych zakupów zarząd Netii uzależnia wypłatę dywidendy z zysku za 2012 rok.

Przejęcia to dla spółki przede wszystkim okazja do powiększenia bazy abonentów. W strategii rozwoju spółki zapisano, że ok. 20 proc. nowych klientów będzie pochodziło właśnie z akwizycji, głównie małych sieci ethernetowych. „Do tej pory kupiliśmy 40 takich spółek. Dzięki temu pozyskaliśmy ponad 140 tys. abonentów i 3 razy więcej zasobów sieciowych - podkreśla prezes Netii.

W ubiegłym roku za blisko 1 mld zł Netia przejęła Telefonię Dialog i Crowley Data Poland. Dzięki temu na koniec roku spółka posiadała ponad 910 tys. klientów usług internetowych i 1,74 mln abonentów usług głosowych.

„Oczywiście przygotowywaliśmy się do tego przejęcia w zakresie organizacyjnym i w zakresie budowania zasobów finansowych. Dzisiaj jesteśmy na etapie integrowania Netii z Dialogiem i Crowleyem” - mówi Mirosław Godlewski.