To oznacza wzrost o 74 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem – relacjonuje rezultaty badania serwis advanced-television.com. Dla użytkowników smartfonów ze wspomnianych krajów UE5, którzy odwiedzają strony informacyjne niemal codziennie, ich aktywność jest nawet większa, bo o 82 proc. 

W Wielkiej Brytanii prawie połowa użytkowników smartfonów (46,8 proc.) odwiedziła strony newsowe w sieci przynajmniej raz w okresie minionego miesiąca.
Cały świat na małym ekranie.

“Stały wzrost upowszechnienia smartfonów w Europie przyczynia się do większej konsumpcji newsów i informacji w trakcie przemieszczania się użytkowników (on-the-go) – mówi Hesham Al-Jehani, product manager dla urządzeń mobilnych na Europę w comScore – „Dzisiejszy mobilny konsument chce wiedzieć co się dzieje niemal w każdej sekundzie, co umożliwia mu jego smarfton. Ten błyskawicznie rozwijający się trend stwarza dla wydawców informacji ogromną szansę na powiększenie swej widowni, ale zarazem stanowi wyzwanie polegające na dostarczaniu kontentu za pośrednictwem małego ekranu”.

Największy wzrost dostępu do serwisów informacyjnych za pośrednictwem smartfonów zanotowano w Hiszpanii. W przypadku docierania do newsów w ciągu miesiącu wzrost wynosił 127 proc. w porównaniu do ubiegłego roku, a w przypadku codziennych odwiedzin portali informacyjnych – aż o 160 proc.