Coraz większe zadowolenie użytkowników z odbioru mobilnej telewizji w tabletach sprawia, że w 2014 roku średnia oglądalność TV na tych bezprzewodowych gadżetach zwiększy się do 186 minut miesięcznie – stwierdza raport badawczej firmy Juniper Research.

Raport konstatuje, że użytkownicy są coraz bardziej przyzwyczajeni do oglądania kontentu w tabletach i w miarę wzbogacania się tego przekazu, konsumenci będą poświęcać więcej czasu. Ten wzrost jest najbardziej zauważalny w USA, gdzie już obecnie notuje się znaczną oglądalność telewizji mobilnej i gdzie serwisy telewizji internetowej, takie jak Hulu i Netfix są wyjątkowo popularne – relacjonuje raport portal advanced-television.com.

Tablet – podkreśla Juniper Research – jest idealnym urządzeniem do obierania kontentu telewizji mobilnej – duże ekrany i intuicyjny interfejs użytkownika umożliwiają serfowanie i oglądanie kontentu przez niemal każdego użytkownika.

Innym czynnikiem wzrostu jest trwająca integracja serwisów mobilnych w pakiety płatnej TV. Tablety oferują bardziej bogate doświadczenie, kiedy są one użytkowane wspólnie z tradycyjną telewizją pozwalając użytkownikom na dostęp do uzupełniających informacji, jak streszczenie fabuły czy biografie aktorów. Ponadto tablety umożliwiają na obserwowanie serwisów telewizyjnych poza domem.