Sprzedaż nakręcają nowe modele. Jak mówi Robert Mularczyk, rzecznik prasowy Toyota Motor Poland, za dwucyfrowym wzrostem sprzedaży w zeszłym miesiącu, który pozwolił japońskiemu koncernowi z łącznym wynikiem za dwa miesiące 2012 r. wskoczyć na drugie miejsce w rankingu marek, stoi nowy model Avensis. W zeszłym miesiącu co trzecie auto sprzedane przez japoński koncern to był właśnie ten model. Dzięki niemu po latach przerwy Toyota wróciła do ścisłej czołówki.

Nowości podkręcają także liczniki w innych koncernach. – Od momentu wprowadzenia na rynek nowej generacji aveo model ten z miesiąca na miesiąc cieszy się coraz większą popularnością – przyznaje Wojciech Osoś, szef PR w Chevrolet Poland. Sprzedaż aveo stanowi ponad połowę nowych chevroletów i jest o 29 proc. wyższa niż w lutym 2011 roku. Świetne wyniki w lutym odnotowały inne marki, które mają w ofercie odświeżone modele. Przykłady: Volkswagen z modelem Up!, Hyundai z i40.

Toyota Yaris

Toyota Yaris

źródło: Bloomberg

Jeżeli kluczem do powodzenia na rynku motoryzacyjnym mają być właśnie nowości, to dla importerów może to być naprawdę dobry rok. Fiat ruszył ze sprzedażą pandy. Z włoską następczynią tyskiej wersji samochodu w koncernie wiążą duże nadzieje na podreperowanie kiepskich jak do tej pory wyników sprzedaży aut osobowych. Wyniki sprzedaży włoskiej marki w lutym spadły o 12 proc. – Liczymy, że panda ten trend odwróci – mówi Rafał Grzanecki, dyrektor komunikacji w Fiacie Auto Poland.

Podobnie jest w Skoda Auto Polska, która przygotowuje się do wprowadzenia nowego miejskiego modelu Citigo, brata bliźniaka volkswagena up! oraz seata mii. – Model zadebiutuje na polskim rynku w maju – zapowiada Marcin Weksej, specjalista ds. PR w Skodzie Auto Polska.

Czeska marka nadal przewodzi stawce w Polsce. Od początku roku Skoda zwiększyła swój udział w rynku do 13,4 proc. i zarejestrowała 6,4 tys. samochodów. Na drugim miejscu jest Toyota z 8 proc., a na trzecim Opel, do którego należy 7,5 proc. rynku.