Jak podała pekińska gazeta Handlowa "Beijingshangbao", pierwsze chińskie prywatne linie lotnicze Spring Airlines złożyły wniosek do władz japońskich o rejestrację ich filii na terenie Japonii. W planie firmy jest dynamiczna ekspansja na rynki międzynarodowe. Celowi temu ma służyć ustanowienie nowych połączeń między Chinami a Japonią.

Dyrektor generalny Spring Airlines, Zhang Xiuzhi, powiedział w wywiadzie, że celem strategii rozwoju firmy "jest nadążanie za stale rosnącymi związkami między oboma krajami. Dlatego w czerwcu 2013 nasza filia japońska otworzy nowe, regularne międzynarodowe połączenia." Na pytanie o partnera finansowego przedsięwzięcia odpowiedział, że "nie jest to firma japońska".

Pytany o tabor lotniczy Zhang powiedział, że firma nie podjęła jeszcze "ostatecznej" decyzji. "Prawdopodobnie będą to samoloty typu Airbus A320 i Boeingi 737-800. W naszej firmie mamy więcej pilotów latających Airbusami, ale bierzemy pod uwagę zatrudnienie załogi japońskiej, bardziej przyzwyczajonej do Boeingów" - dodał.

Powstanie filii Spring Airlines w Japonii i nowe połączenia pozwolą na jej ekspansję na rynek południowo-koreański. Przedstawiciel zarządu firmy Wang Zhenghua stwierdził, że trwają prace nad planem nowych połączeń z Japonią, Koreą Południową, Hong Kongiem, Taiwanem i innymi krajami południowo-wschodniej Azji.

"W tej chwili największym zainteresowaniem cieszy się kierunek tajwański. Uruchomimy to połączenie natychmiast po uzyskaniu zgody odpowiednich urzędów" - powiedział.

Firma przyznaje, że ma natomiast kłopot ze skompletowaniem personelu.

"Brakuje nam pilotów. Chcemy dokonać dodatkowej rekrutacji w Japonii. Pozwoli to obsłużyć wewnętrzne połączenia na terenie tego kraju, linie Chiny - Japonia i Japonia - Korea Południowa. Dalszym celem naszej firmy jest zbudowanie sieci oddziałów na terenie Korei Południowej, Hong Kongu, Makao i innych ważnych ośrodkach w Azji" - dodał Wang Zhenghua.

Linie Lotnicze Spring Airlines powstały w 2005 roku. W tej chwili jest to jedyny prywatny przewoźnik chiński. Obsługuje sieć 50 połączeń na terenie Chin, jak również cztery linie zagraniczne, do Hong Kongu, Makao, Tokio i Takamatsu (Japonia). Posiada jedną z najnowszych flot samolotów A320. Oferuje o około 30 proc. niższe ceny niż konkurenci z linii państwowych.