Coffeeheaven Express – to nazwa nowych kawiarni, jakie chce wprowadzić na polski rynek CHI Polska, właściciel polskich placówek Coffeeheaven. Dotąd firma uruchamiała swoje punkty głównie w galeriach handlowych.
Typowe kawiarnie z obsługą to jednak tylko jeden z pomysłów, jaki Coffeeheaven zamierza rozwijać w naszym kraju.
CHI planuje też uruchamianie punktów, w których kawę będzie można kupić z automatu. Dlatego rozpoczęła współpracę z Shellem. Nowy pomysł sprawdzany jest na pięciu stacjach koncernu w Warszawie i okolicach. Pilotaż trwa pół roku, ale obie firmy nie chcą zdradzać wyników. – Wspólny testowy koncept Coffeeheaven Express od samego początku zyskał sympatię klientów. Projekt realizowany jest tylko w Polsce i jest kontynuowany. Obecnie nie mogę podać więcej szczegółów – tłumaczy Marek Gawroński, rzecznik Shell Polska.
Dorota Szczerbicka, kierownik działu marketingu CHI Polska, przyznaje, że na tym etapie trudno mówić, czy firma ten projekt rozwinie i w jakich lokalizacjach. – Myślę, że jeszcze w tym roku będziemy dysponowali wszelkimi informacjami niezbędnymi do podjęcia takiej decyzji. W tej chwili nie chciałabym deklarować, czy koncept Coffeeheaven Express będzie realizowany we współpracy z siecią Shell, czy innym operatorem, niekoniecznie paliwowym. Cały czas prowadzimy rozmowy z potencjalnymi partnerami – wyjaśnia.
Coffeeheaven Express wymaga zaledwie 1 mkw. powierzchni. Potrzebna jest też osoba, która mogłaby nadzorować ekspres i kontrolować jego czystość. Na pewno punkty Coffeeheaven Express nie pojawią się na ulicach. – Możemy je sobie wyobrazić w takich lokalizacjach, jak małe pasaże handlowe, szpitale, uczelnie, a także stacje kolejowe i metra – mówi Dorota Szczerbicka.
Taki sam projekt jak Coffeeheaven Express z powodzeniem realizowany jest w Anglii przez właściciela CHI – firmę Costa Ltd. Jak wyjaśnia Szczerbicka, ekspresy Costa Express cieszą się dużą popularnością. – Patrząc na trendy na rynku kawowym w Europie Zachodniej, trzeba przyznać, że taki koncept ma ogromny potencjał również w Polsce, a ten rok to najlepszy moment na podjęcie odważnych planów rozwoju – podkreśla.
Pierwsza kawiarnia Coffeeheaven została otwarta w Polsce w sierpniu 2000 r. w Gdyni. Sieć jest częścią Costa Limited, spółki zależnej Whitbread PLC. Marka Coffeeheaven została stworzona z myślą o rynku Europy Środkowej i Wschodniej.