W tym roku Mix Electronics, polska sieć hurtowni i 185 sklepów ze sprzętem RTV i AGD, zamierza przyspieszyć rozwój. W ubiegłym roku pod tą marką powstało na naszym rynku 26 salonów.
W tym mają zostać uruchomione 33. Pierwszych osiem zostanie otwartych do końca I kwartału. Ale firma negocjuje już warunki najmu lokali pod kolejne placówki.
Poszukuje też chętnych do współpracy, którzy poprowadzą sklepy pod jej szyldem. Sposobem na ich przyciągnięcie ma być nowy system premiowania ajentów. – Oprócz prowizji są nagradzani za realizację miesięcznych zadań wyznaczonych przez centralę. Mogą to być produkty z różnych kategorii, np. sprzęt RTV czy AGD. Wszystko wskazuje, że zrealizujemy plan rozwoju w 2012 r. – mówi Krzysztof Janiec, kierownik działu rozwoju w Mix Electronics.
Firma nastawia się głównie na mniejsze miejscowości, nie zagrożą jej zatem plany grupy Metro. Właściciel łącznie 61 sklepów Media Markt i Saturn też zamierza uruchamiać kolejne, ale interesują go wyłącznie miasta powyżej 100 tys. mieszkańców.
Do rozwoju sieci zachęca poprawa koniunktury w branży RTV. Dobrze rokuje zwłaszcza spodziewana wymiana sprzętu w wielu domach, związana z piłkarskimi mistrzostwami Europy. Przygotowują się na to też producenci. W LG Mława ma w tym roku powstać o 30 proc. więcej telewizorów w porównaniu z rokiem ubiegłym. – Chcielibyśmy osiągnąć poziom z 2010 r., kiedy to wyprodukowaliśmy 6,5 mln odbiorników, o 1,5 mln więcej niż w 2011 r. – tłumaczy Daniel Kortlan, dyrektor ds. korporacyjnych w LG Electronics Mława.