Dochody z emisji akcji mają pozwolić firmie na utrzymanie wiodącej pozycji wśród portali społecznościowych oraz pod względem ściągania reklam.

Facebook - reklamowy gigant

Na Facebooka przypadło w zeszłym roku aż 28 proc. banerów reklamowych wyświetlanych w amerykańskiej sieci – podaje firma badawcza ComScore. Portal jest także bezspornym liderem w USA pod względem oglądalności reklam przez użytkowników – 21 proc. wszystkich odsłon. Drugie miejsce z 11 proc. zajął w 2011 roku Yahoo!, trzecie przypadło Microsoftowi - 4,5 proc., a czwarte Google – 3,6 proc. odsłon.

Portal ma już obecnie ponad 800 mln członków i jego umiejętność dotarcia do użytkowników sprawia, że Facebook jest niezwykle atrakcyjny dla reklamodawców. W zeszłym roku do firmy trafiło 16 proc. wszystkich wydatków przeznaczonych w USA na prezentację reklam, co stanowi wzrost z poziomu 12 proc. w poprzednim roku – wynika z badań nowojorskiej firmy EMarketer. 

Reklama odsłonowa zwykle składa się ze zdjęć, banerów i wideo – a nie linków tekstowych, które są typowe dla reklam w wyszukiwarkach internetowych.