Po sukcesie Eska TV i Polo TV Zbigniew Benbenek ma apetyt na kolejne kanały. Większościowy udziałowiec holdingu Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe, do którego należy Murator, wydawca „Super Expressu”, podkreśla, że trwają prace nad koncepcją kanału. Ale zastrzega, że nie będzie to stacja w rodzaju Super Express TV.
– Choć „Super Express” powinien być bardziej multimedialny, to kanał tabloidowy to coś więcej niż tylko treści gazety przeniesione na ekran telewizora – tłumaczy w rozmowie z „DGP” Zbigniew Benbenek.
Szef ZPR nie ujawnia na razie ani budżetu nowego kanału, ani dokładnych planów startu. Wejście w telewizję to według niego naturalny krok dla kolejnych mediów grupy. – Moim zdaniem każda redakcja to potencjalnie jeden kanał telewizyjny – dodaje prezes ZPR, w którego portfolio oprócz tabloidu są też takie pisma, jak poświęcony wnętrzarstwu, budownictwu i architekturze „Murator”, hobbystyczne „Żagle”, „Podróże”, „Zdrowie” i „M jak mama”.
Wyniki finansowe ZPR / DGP
Do telewizyjnych inwestycji zachęcił go sukces uruchomionych dwóch stacji muzycznych. Pierwsza Eska TV wystartowała w maju 2009 r., a dziś dostępna jest w największych platformach i kablówkach. Druga – Polo TV – ruszyła w tym roku i po zaledwie czterech miesiącach od startu, według Nielsen Audience Measurement, stacja miała 0,43 proc. udziałów w rynku. – Dziś mamy już około 1 proc. udziałów przy zaledwie 20 proc. zasięgu – dodaje Zbigniew Benbenek. Stacja szybko go jednak powiększy, gdyż nadaje w ramach naziemnej telewizji cyfrowej.
Pomysł na tabloidową telewizję nie jest nowy. W październiku 2006 r. pierwszy kanał o takim charakterze o nazwie Superstacja odpalił producent telewizyjny Ryszard Krajewski. Trzy lata później odsprzedał ją spółce Ster powiązanej z Zygmuntem Solorzem-Żakiem. Nie podbiła jednak rynku. W listopadzie, według danych Nielsen Audience Measurement, jej oglądalność wyniosła 0,06 proc. udziałów w widowni w wieku 16 – 49 lat. Średnio na minutę zasiadało przed nią 1,7 tys. widzów. Zbigniewa Benbenka nie zraża jednak taki wynik. – Superstacja nie jest kanałem tabloidowym. Skręciła w stronę TVN24 i Polsat News, a nie tędy droga – dodaje.
Eksperci oceniają pomysł pozytywnie. – Intuicja biznesowa Zbigniewa Benbenka potwierdzona sukcesem Polo TV i połączona z dobrą koniunkturą na rynku stacji tematycznych dobrze wróżą projektowi. W ostatnich latach widać też ogromny popyt na plotkarskie treści w mediach, a dowodzą tego zarówno prosperity magazynów z segmentu people, jak i boom serwisów plotkarskich w sieci – mówi Wojciech Kowalczyk, dyrektor marketingu Atmedia, największego brokera reklamy w kanałach tematycznych.