Tomasz Lis pracuje nad uruchomieniem serwisu internetowego o charakterze newsowym - informuje portal Wirtualnemedia.pl. Start planowany jest na początek przyszłego roku, a sam projekt jest nazywany przez obecnego naczelnego "Wprost" polskim "Huffington Post".

Serwis Wirtualnemedia.pl ustalił, że w prace nad projektem zaangażowanych jest kilkanaście osób, a budżet przedsięwzięcia ma się zamknąć w milionach złotych. Lis tworząc nowy serwis stawia sobie za cel zmianę reguł podawania informacji w mediach. Co się kryje za tym stwierdzeniem? Dowiemy się na początku przyszłego tygodnia, kiedy Lis ujawni więcej szczegółów. Nowy serwis ma wystartować na początku 2012 roku.

Przy tworzeniu projektu wzorem dla Lisa ma być "Huffington Post" - serwis założony w 2005 roku przez dziennikarkę Ariannę Huffington i biznesmena Kennetha Lerera. W 2008 roku "HP" został uznany przez tygodnik "The Observer" za najbardziej wpływową witrynę internetową na świecie. W tym roku serwis został kupiony przez amerykański koncern medialny AOL. Sprzedaż wywołała protest blogerów. Dla "Huffington Post" pisze za darmo około 9 tysięcy osób. Część z nich, pod przewodnictwem Jonathana Tasiniego twierdziła, że jedna trzecia wartości witryny (AOL zapłacił 315 mln dolarów) została wygenerowana właśnie przez nich. W kwietniu tego roku Tasini złożył pozew do sądu.

Wirtualnemedia.pl przypominają, że Lis nie jest pierwszym dziennikarzem, który uruchamia projekt internetowy. Podobnie postąpili: Tomasz Machała (Kampanianazywo.pl), Igor Janke (Salon24.pl) oraz bracia Karnowscy (Wpolityce.pl).