Grupa Telekomunikacja Polska jest zainteresowana platformami dystrybuującymi telewizję, bo to ona będzie motorem wzrostu rynku w najbliższym czasie.
– Telewizja będzie orężem w walce o klienta internetu. Kluczem będzie pakietyzacja usług – mówi Maciej Witucki, prezes Grupy TP. Firma wczoraj opublikowała wyniki finansowe po III kwartałach — jej zysk w tym okresie wyniósł 1,56 mld zł, podczas gdy przed rokiem miała 111 mln zł straty. Przychody spadły z 11,7 mld zł do 11,2 mld zł. Firmie udało się zwiększyć udział w rynku internetu.
Witucki czeka na finalizację sprzedaży TVN, z którą TP ma pięcioletnią umowę o współpracy przy sprzedaży usług. Nowy właściciel musi ją jeszcze honorować przez trzy lata. – Obaj inwestorzy są dobrzy. Nie sądzę, by nie chcieli jej kontynuować umowy, bo rynek się konsoliduje – podkreśla Witucki. I dodaje, że nie jest zainteresowany zakupem TVN. – Nie kupuję telewizji. Ale jeśli ktoś przejmie spółkę dystrybucyjną (platformę n – red.) i przyjdzie do mnie z konkretną propozycją, to ją rozważę – powiedział Maciej Witucki.