Producent alkoholi Central European Distribution Corporation (CEDC) spodziewa się, że wartość sprzedaży polskiego rynku wódki spadnie o ok. 5% w ujęciu ilościowym, wynika z wypowiedzi prezesa spółki Wiliama Carey'a.

"Spodziewamy się, że w 2011 rok na polskim rynku wódki zamknie się spadkiem sprzedaży na poziomie ok. 5% w ujęciu ilościowym" - powiedział Carey "Rzeczpospolitej".

Z kolei prezes Stock Polska Marek Malinowski spodziewa się spadku popytu na wódkę w tym okresie o 3 -5%, podała gazeta.

W I półroczu 2011 popyt na wódkę spadł o 6%. Nie rekompensują tego wzrosty rynku w lipcu i sierpniu, jak podaje firma badawcza Nielsen. Od lipca 2010 do czerwca 2011 wartość całego rynku alkoholi spadła o niemal 0,6 mld zł do 26,1 mld zł. W tym okresie sprzedaż wódki skurczyła się o niemal 6% do 9,72 mld zł, a piwa o 1,7% do prawie 13,2 mld zł, wynika z wyliczeń Nielsena.

Wzrosty, i to aż o 30%, notuje z kolei whisky, której roczna sprzedaż wynosi ok. 700 mln zł.