Przedstawiciele branży biznesu internetowego z całego świata uczestniczą w rozpoczętej w poniedziałek w Poznaniu konferencji "e-nnovation - more than experience". Jej uczestnicy przez dwa dni rozmawiać będą o nowych trendach na rynku handlu internetowego.

Konferencja skierowana jest do inwestorów, właścicieli sklepów internetowych oraz dostawców technologii wspierających aktywność gospodarczą w sieci. Według organizatorów, jest to jedno z większych w Europie Środkowo-Wschodniej spotkań specjalistów i pasjonatów handlu internetowego.

"Najważniejsza idea tego wydarzenia to pokazanie, że e-commerce w naszej części Europy odbywa się w takiej samej formie, z taką samą szybkością się rozwija i jest tak samo zaawansowany, jak w tych najbardziej rozwiniętych krajach: w USA czy w Wielkiej Brytanii. Procent udziału e-biznesu w handlu całkowitym jest u nas w wielu przypadkach na wyższym poziomie niż w innych krajach Europy Zachodniej" - powiedział PAP dyrektor internetowego portalu handlowego Allegro.pl, Przemysław Budkowski.

Jak stwierdził, w ubiegłym roku wartość rynku e-commerce w Polsce szacowana była na 15 mld zł, połowa tego rynku przypadała Allegro.

W wydarzeniu bierze udział ok. 650 osób. Podczas e-nnovation poruszane są tematy związane z nowymi trendami w handlu w sieci - zastosowanie technologii mobilnych w sprzedaży czy marketingu, płatności on-line, wykorzystanie modelu darmowych ogłoszeń w sieci, a także re-commerce, czyli handel rzeczami używanymi.

Do Poznania na konferencję przyjechali m.in. rzecznik developer Google, wcześniej pracujący m.in. w Microsoft, ALtaVista i Napster Don Dodge, współzałożyciel społecznościowego serwisu biznesowego LinkedIn Eric Ly, oraz założyciel i dyrektor zarządzający serwisu rekrutacyjnego Monster.com Jeff Taylor.

"Przyszłość e-commerce wydaje się być świetlana. Wszystkie ważne brandy są on-line, jeszcze kilka lat temu obawiano się, że w sieci trudno będzie sprzedawać np. odzież - teraz swoje kolekcje w internecie sprzedają najwięksi designerzy. Czynnikiem najbardziej hamującym rozwój e-commerce w Polsce jest wciąż ograniczona liczba użytkowników internetu" - powiedział Przemysław Budkowski.

Jego zdaniem Polacy przestali się bać robić zakupy w sieci, poziom zaufania do transakcji on-line jest zauważalnie wyższy niż jeszcze kilka lat temu.

Pierwszego dnia konferencji zaprezentowani zostaną finaliści konkursu "Start with e-nnovation", a wśród nich przedsiębiorcy internetowi z Chorwacji, Irlandii, Litwy, Francji, Hiszpanii, Egiptu, a także Polski. Do udziału w rywalizacji zgłoszono około 150 innowacyjnych pomysłów. Zwycięzca konkursu na najlepszy pomysł na biznes w Europie Środkowo-Wschodniej przedstawiony zostanie we wtorek. Otrzyma on 10 tys. euro.