Największy na świecie detalista odzieży, hiszpańska firma Inditex notuje gwałtowny wzrost zysków i sprzedaży dzięki globalnej ekspansji swej działalności.

Właściciel sieci odzieżowej Zara poinformował, że jego zysk netto za okres pierwszego półrocza wyniósł 717 mln euro, co oznacza wzrost o 14 proc. w stosunku do kwoty 628 mln euro sprzed roku – relacjonuje serwis BBC. Sprzedaż zwiększyła się o 12 proc. do 6,2 mld euro.

Wprawdzie luksusowe marki zawsze wypadają dobrze w dobie załamania gospodarczego, wiele markowych firm z prestiżowych lokalizacji handlowych, czyli z tzw. High Street, ledwo wiąże koniec z końcem.

Ale Zary i jej siostrzanych sieci to nie dotyczy. W swoim krótkim oświadczeniu Inditex podał, że w minionym okresie firma otworzyła 117 sklepów i zwiększyła zatrudnienie o 10 proc. Sama Zara zamierza w najbliższych miesiącach wejść na rynki RPA, Tajwanu, Gruzji, Azerbejdżanu i Peru.

Do innych marek grupy Inditex należą m.in. Pull&Bear, Massimo Dutti i Bershka. W sumie hiszpański koncern posiada 5.221 sklepów w 78 krajach świata.