Hewlett-Packard zgodził się uruchomić ostatnią linię produkcji swoich tabletów TouchPad wobec ogromnego zainteresowania klientów gadżetem dzięki drastycznej obniżce cen – podał portal cnet.com, wyspecjalizowany w najnowszych technologiach.

Niespełna dwa tygodnie temu HP obciął cenę tabletu o pojemności 16 GB do zaledwie 100 dolarów, wywołując euforię wśród klientów sklepów internetowych i handlowych sieci elektronicznych w USA, takich jak Best Buy. Decyzja zapadła tuż po zapowiedzi wygaszenia produkcji urządzeń napędzanych systemem operacyjnych webOS. TouchPad działa na podstawie tej platformy.

W komunikacie ogłoszonym na swej stronie internetowej HP poinformował, że ciągu najbliższych tygodni do odbiorców trafią ograniczone dostawy TouchPadów. Firma uściśliła, że będzie produkować tablety tylko końca czwartego kwartału fiskalnego spółki, który upływa 31 października.

W tym szaleństwie jest metoda – mówi Bob O’Donnell, analityk firmy badawczej IDC – Firma chce zachować jakąś wartość systemu webOS, zatem jeśli go obecnie sprzedaje postara się wyciągnąć tyle korzyści, ile jest możliwe.

Mark Budgell, menedżer HP ds. public relation podkreślił, że po tym terminie TouchPad nie będzie produkowany. Przechodząc do kwestii ceny tabletu zwrócił on uwagę, że niektórzy detaliści nie obniżyli oferty do 99 dolarów za egzemplarz, bo każdy sprzedawca ma swoja własną politykę, w tym w sprawie ustalania cen. Natomiast HP na swej witrynie handlowej dalej będzie oferował tablet 16 GB po 99 dolarów i 32GB po 150 dolarów za sztukę.

Firma równocześnie zapowiedziała, że zamierza wzbogacać funkcjonalność TouchPada oraz dostarczać za darmo aplikacje do tabletu.