Francuska firma ubezpieczeniowa Groupama wybiera już agencję reklamową, która przygotuje ofensywę marketingową na naszym rynku.
Przetarg ruszył na początku sierpnia. Równolegle wybierany jest dom mediowy. Zajmie się on zakupem czasu antenowego i powierzchni reklamowych.
– Oba przetargi mają się zakończyć w październiku. To oznacza, że Groupama może wystartować w grudniu – mówi nam osoba związana z rynkiem ubezpieczeń.
Z naszych informacji wynika, że zespół, który będzie pracował dla polskiej Groupamy, jest już gotowy. W ostatnich trzech miesiącach ubezpieczyciel rekrutował specjalistów od finansów oraz IT. Nie odbyła się rekrutacja pracowników do call center, ale tę można przeprowadzić tuż przed startem.
Wiadomo już, że Francuzi będą działali w Polsce jako oddział. W KRS została zarejestrowana spółka Groupama, oddział w Polsce. To oznacza, że ubezpieczyciel nie musi tracić czasu na uzyskanie zgody na działalność ubezpieczeniową od Komisji Nadzoru Finansowego. W podobnym modelu funkcjonuje na polskim rynku Liberty Direct, który jest oddziałem hiszpańskiego towarzystwa. Jako zakres działalności w KRS wpisano ubezpieczenia majątkowe i pozostałe osobowe oraz reasekurację.
Francuzi wybrali sobie dobry moment na wejście do Polski. Podwyżki cen, które miały miejsce w drugiej połowie ubiegłego roku oraz na początku tego, spowodowały, że sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych (to podstawowy produkt directów) stała się znów rentowna.
– Obserwujemy wzrost sprzedaży ubezpieczeń przez internet i telefon. Jej dynamika przekroczyła w minionym roku 30 proc. Rozwojowi tego kanału sprzyja także to, że część ubezpieczycieli direct wdraża równocześnie alternatywne sposoby sprzedaży, łączące model bezpośredni ze sprzedażą tradycyjną – mówi Paweł Zylm, prezes BRE Ubezpieczenia.
Dodatkowo – jak twierdzi prezes innego ubezpieczyciela – wzrost cen spowodował, że klienci coraz częściej zaczynają porównywać oferty i szukać tej najtańszej. Jest to m.in. jeden z powodów zahamowania wzrostu stawek w ostatnich kilku miesiącach.
Pod względem marketingowym końcówka roku może być interesująca na rynku ubezpieczeniowym. Na przykład PZU wybiera obecnie dwie agencję reklamowe, które pomogą mu w odmłodzeniu wizerunku spółki. Dużą kampanie reklamową planuje na jesieni także Warta.