Tania linia PolskiBus.com i Eurolot chcą przejąć studentów, którzy do tej pory na dalekobieżnych trasach korzystała z pociągów. Pierwsi kuszą ceną i komfortem, drudzy komfortem i krótkim czasem podróży.
– W kolejnych tygodniach będziemy przygotowywać specjalne oferty dla studentów. Chcemy być konkurencyjni nawet wobec ulgowych biletów oferowanych przez koleje – mówi Piotr Bezulski, dyrektor zarządzający PolskiBus.com. Zachęca też studentów nie tylko niską ceną, ale też np. darmowym WiFi oraz komfortem podróży w nowoczesnych i klimatyzowanych autobusach.
Mimo to eksperci uważają, że PolskiBus nie będzie miał łatwego zadania. Za PKP stoi państwo, które refinansuje ulgowe przewozy studentom. Co miesiąc na konto przewoźnika wpływa z tego tytułu ponad 14 mln zł. Od tego roku kwota ta jest wyższa o 4 mln zł, dzięki zwiększeniu ulgi studenckiej z 37 do 51 proc. wartości biletu. Kamil Świętoń z PKP Intercity twierdzi, że odkąd państwo zwiększyło ulgi przewozowe dla tej grupy, do pociągów wsiada co miesiąc o 1,8 proc. więcej studentów. Tylko w lipcu tego roku przełożyło się to na sprzedaż 15,4 tys. ulgowych biletów studenckich więcej niż w zeszłym roku. Świętoń dodaje, że Intercity poszło za ciosem. Chce skupić przy sobie nie tylko studentów, ale wszystkie młode osoby w wieku do 26 lat, które nie korzystają z ulg ustawowych. Dla nich jest oferta na bilety z 26-proc. zniżką w pociągach Tanich Linii Kolejowych (TLK), Express (Ex), Express InterCity (EIC) oraz EuroCity (EC). Takiej oferty promocyjnej nie ma u konkurencji PKP Intercity, czyli w Przewozach Regionalnych.
Ale jak twierdzą w Eurolocie, coraz więcej młodych ludzi ceni sobie czas. Linia wystartuje więc z promocją dla studentów już w ostatni weekend września. Na początek na dwóch trasach: ze Szczecina do Rzeszowa i Krakowa. Studenci mają zapewnione bilety w promocyjnej cenie 150 zł. Jacek Balcer, rzecznik prasowy Eurolotu, nie kryje, że jeżeli studenci tłumnie pojawią się na tych kierunkach, linia rozszerzy promocję także na inne.