Rynek sklepów z ekożywnością wciąż jest nad Wisłą bardzo rozdrobniony. Jednak właściciele placówek ze zdrową żywnością twierdzą, że są na początku ekoboomu - pisze "Puls Biznesu".

Zdecydowany lider - notowana na NewConnect Organic Farma Zdrowia - jest właścicielem 22 sklepów i mimo rocznej sprzedaży powyżej 20 mln zł, ciągle pozostaje na minusie - zauważa gazeta. Reszta graczy ma zazwyczaj po jednej placówce i często wspomaga się sprzedażą przez internet. Jednym z takich sklepów są Free Delikatesy, które wierząc w dynamiczny rozwój rynku zdrowej żywności - chcą budować franczyzę.

"Do końca 2013 r. chcemy otworzyć 50 sklepów franczyzowych. Polski rynek ekoproduktów jest dziś na tyle silny, że można na nim zarabiać. Sądzę, że jesteśmy na początku ekoboomu" - mówi "PB" prezes Free Delikatesów, Daniel Skibiński. Zdaniem prezesa Organic Farmy Zdrowia, Sławomira Chłonia, rosnąca popularność sklepów ze zdrową żywnością wynika ze wzrostu świadomości społecznej o walorach ekoproduktów, a także z licznych informacji medialnych o szkodliwości żywności modyfikowanej genetycznie.