Brytyjska sieć hipermarketów Tesco po raz drugi spróbuje zaistnieć w Polsce na rynku ubezpieczeniowym.
Według Michała Sikory, rzecznika Tesco, pojawienie się produktów ubezpieczeniowych w ofercie supermarketów ma charakter pilotażowy. Polisy komunikacyjne Link4 będą w sprzedaży do końca roku. Natomiast ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków przygotowało MetLife Amplico i będzie ono dostępne do końca października.
Sieć supermarketów postawiła na pośrednictwo w sprzedaży polis w modelu direct, czyli za pomocą telefonu i internetu. Klienci Tesco zainteresowani polisą Link4 mogą ją nabyć, dzwoniąc pod specjalnie dla nich przeznaczony numer telefonu. W zamian za kupno ubezpieczenia dostaną bony na zakupy w Tesco na kwotę do 200 zł.
Ubezpieczenie Metlife Amplico jest w wariancie podstawowym za darmo dodawane do kart Clubcard. Trzeba je aktywować telefonicznie lub za pośrednictwem internetu. Płatne są jego wersje rozszerzone (z sumą ubezpieczenia w do 120 tys. zł).
– Nie stawiamy sobie żadnych celów sprzedażowych. Chcemy sprawdzić, czy klienci będą zainteresowani zakupem ubezpieczenia za naszym pośrednictwem. W ten sposób rozszerzamy naszą ofertę produktów finansowych – mówi Michał Sikora.
To drugie podejście Tesco do sprzedaży ubezpieczeń. Do pierwszego, nieudanego, doszło w 2009 roku, kiedy to w wybranych marketach we Wrocławiu, w Katowicach i Krakowie klienci mogli kupić polisy komunikacyjne Allianz, PZU, Benefii i Generali. Tesco oferowało także swoim klientom inne rodzaje ubezpieczeń, np. polisy turystyczne czy zabezpieczające przed kradzieżą kart. Można je było zakupić w punktach obsługi finansowe. Klienci jednak nie wykazali zainteresowania taką możliwością ubezpieczenia. W efekcie sieć supermarketów wycofała się z tego pomysłu.
Dla ubezpieczycieli współpraca z Tesco to możliwość dotarcia do nowych klientów. Według Marcina Niewiadomskiego, dyrektora marketingu w Link4, wpisuje się to w trend rozwoju sprzedaży ubezpieczeń poprzez programy partnerskie (towarzystwo współpracuje m.in. z BPH, Getin Noble Bankiem i Unilinkiem). Tesco szacuje, że co tydzień zakupy w jego supermarketach robi ok. 5 mln osób, a karty Clubcard ma 3,5 mln klientów.
Oprócz Tesco ubezpieczenie sprzedaje w Polsce także sieć supermarketów Real. Ma w swojej ofercie polisy finansowe, turystyczne, na życie i zdrowotne. Są one przygotowane we współpracy z Sygma Bankiem i towarzystwem Cardif Polska.