W marcu zarejestrowano w Polsce 27 tys. 293 nowe auta osobowe. To o 6,43 proc. mniej w porównaniu do marca ubiegłego roku, ale o 25,41 proc. więcej w stosunku do lutego tego roku - poinformował Samar na podstawie wstępnych danych Centralnej Ewidencji Pojazdów.

Od początku tego roku do końca marca zarejestrowano 68 tys. 831 nowych samochodów osobowych, czyli o 5,14 proc. mniej w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Około 1000 aut kupili w naszym kraju klienci zagraniczni.

Tytuł lidera polskiego rynku motoryzacyjnego zachowała Skoda, której klienci w pierwszym kwartale tego roku zarejestrowali 8 tys. 421 aut, o 3,15 proc. mniej niż w roku ubiegłym. Udział Skody w polskim rynku wynosi 12,20 proc.

Na drugim miejscu znalazł się Opel, który sprzedał od początku roku 5 tys. 771 samochodów, o 0,31 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2010 roku. Udział Opla w rynku to 8,36 proc.

Na trzecim miejscu jest Toyota ze sprzedażą 5 tys. 624 pojazdy (spadek o 15,33 proc.). Udział Toyoty w rynku to 8,15 proc.

Dalsze miejsca zajmują: Fiat, który zarejestrował 5 tys. 237 aut (spadek o 10,31 proc.), Renault - 4 tys. 463 (wzrost o 16,38 proc.).

Sprowadzamy coraz więcej samochodów używanych

Sprowadzamy coraz więcej samochodów używanych. W marcu zarejestrowano 63 tys. 715 takich aut, tj. o 30,70 proc. więcej niż w lutym. Od początku roku zarejestrowano już 151 tys. 431 samochodów osobowych z prywatnego importu, czyli o 4,11 proc. mniej w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Wśród nich najwięcej jest tych w wieku powyżej 10 lat, które stanowią 47,59 proc. wszystkich sprowadzonych do Polski samochodów.

W rankingu najchętniej sprowadzanych do Polski samochodów używanych liderem jest Volkswagen, który wyprzedza kolejno: Renault, Forda, Audi, Peugeota, Seata, BMW, Toyotę i Mercedesa.