Do blisko 12 tys. wzrosła w ubiegłym roku liczba skarg, które konsumenci skierowali do rzecznika ubezpieczonych. W 2009 r. było ich 8,5 tys.
Podobnie jak w latach ubiegłych w 2010 r. najwięcej dotyczyło ubezpieczeń komunikacyjnych (6,7 tys.). Konsumenci najczęściej skarżyli się na kwestie związane z obowiązkowym OC komunikacyjnym oraz wysokością składki ubezpieczeniowej. Drugą pod względem wielkości grupą były ubezpieczenia na życie. Na praktyki towarzystw dotyczące tych produktów poskarżyło się 1,6 tys. osób.
W przypadku ponad 86 proc. skarg (10,3 tys.) rzecznik podjął interwencję. 3,1 tys. z nich zakończyło się zmianą stanowiska ubezpieczyciela po myśli klientów. Natomiast 4,5 tys. interwencji dało wynik negatywny.
Najwięcej skarg dotyczyło ubezpieczycieli, którzy mają największe udziały w rynku. W segmencie majątkowym pierwsze miejsce zajęło PZU (2,1 tys. skarg), wyprzedzając Wartę (1,2 tys.) i Ergo Hestię (878). W segmencie życiowym także pierwsze było PZU (664 skargi). Za nim uplasowały się Generali Życie (108) i Amplico Life (98).