W dobie światowego kryzysu gospodarczego wszyscy stajemy przed koniecznością przysłowiowego zaciśnięcia pasa. Jeśli prowadzisz firmę i szukasz sposobu na obniżenie kosztów związanych z jej funkcjonowaniem, pierwsze oszczędności może przynieść Ci zmiana sprzedawcy prądu.

Nie ważne, czy prowadzisz dużą, czy małą firmę. Jako człowiek przedsiębiorczy powinieneś dokładniej przyjrzeć się wszystkim istniejącym na polskim rynku energii możliwościom. Te zaś, w przypadku klientów biznesowych są całkiem spore, ponieważ sprzedaż prądu małym i średnim firmom jest dla sprzedawców energii znacznie bardziej opłacalna, niż w przypadku indywidualnego odbiorcy.
Warto przy tym pamiętać, iż na polskim rynku funkcjonuje już kilkaset podmiotów uprawnionych do obrotu energią elektryczną, a tak wysoka konkurencja na każdym z nich wymusza konieczność walki o klienta biznesowego.

Zmiana dostawcy lub negocjacje z dotychczasowym

Potencjalny, nowy sprzedawca z pewnością przedstawi nam tańszą lub atrakcyjniejszą ofertę od dotychczasowego (oferując np. gwarancję stałej ceny w okresie trwania umowy).

Poza tym, opłacalne dla Twojej firmy może okazać się już samo podjęcie działań zmierzających do zmiany sprzedawcy prądu. Zaniepokojony możliwością utraty klienta dotychczasowy sprzedawca, może bowiem zaproponować nowe, korzystniejsze warunki.

Tania energia dla firm. Obniż rachunki za prąd. Sprawdź nas

Ale jakie konkretne korzyści mogą otrzymać klienci? Wszystko zależy od firmy, z którą mamy podpisaną umowę, ale często są to korzystniejsze zmiany niż myślimy.

- Nasi Klienci biznesowi mogą liczyć na indywidualne dopasowanie oferty handlowej do swoich potrzeb i oczekiwań, ponieważ staramy się wyjść na przeciw wymagań naszych klientów. Jesteśmy w pełni elastyczni. Proponujemy optymalizację kosztów zakupu energii elektrycznej, dzięki czemu klienci mogą realnie zaoszczędzić i mieć pełną kontrolę nad sposobem zużycia energii w przedsiębiorstwie – zapewnia Maciej Dolny, wiceprezes Tauron Sprzedaż.

Oferta Tauronu jest znacznie szersza niż podstawowe doradztwo w kwestii taryfy, która byłaby dla nas najlepsza. Szerzej o tym mówi Maciej Dolny, wiceprezes Tauron Sprzedaż.

- Oferujemy pomoc specjalistów. Dedykowani doradcy proponują m.in. usługę bilansowania handlowego, gwarancję stałej ceny za energię elektryczną, elastyczność w kwestiach oczekiwanych okresów rozliczeniowych, różne warianty oferty handlowej, a dla mniejszego biznesu mamy atrakcyjne promocje sprzedażowe z szansą na obniżenie rachunków za prąd i wsparcie środowiska naturalnego w ramach produktu TAURON Eko. Jednakże atrakcyjne ceny, promocje i profesjonalni doradcy to tylko połowa sukcesu w optymalizacji energetycznych kosztów. Ważne jest, aby sprzedawca był w stanie zagwarantować klientom bezpieczeństwo dostaw energii elektrycznej. A taką gwarancję jest w stanie dać tylko doświadczony sprzedawca z odpowiednim zapleczem kapitałowym. W końcu mówimy tutaj o podstawowym medium używanym w każdym przedsiębiorstwie, a jakże ważnym, bez którego trudno prowadzić działalność biznesową – dodaje.

O korzyściach płynących ze zmiany dotychczasowego sprzedawcy prądu przekonuje również rosnąca w ostatnich latach liczba klientów biznesowych, którzy zdecydowali się na ten krok. Dane Urzędu Regulacji Energetyki wskazują, iż tylko w pierwszym półroczu 2010r. sprzedawcę zmieniło blisko pół tysiąca przedsiębiorców zaliczanych do grup taryfowych: A, B i C.

Zmień dostawcę energii! Możesz zaoszczędzić nawet do 30%! Sprawdź teraz

Procedura? Nie ma nic prostszego

Możliwość zmiany sprzedawcy prądu istnieje w naszym kraju od połowy 2007 roku i w przypadku większości przedsiębiorców nie wiąże się z żadnymi kosztami, bowiem sama procedura zmiany jest bezpłatna. Niemniej jednak, w przypadku dużych zakładów produkcyjnych (rozliczanych w grupach taryfowych A i B), a więc takich firm, które zużywają duże ilości energii, zmiana sprzedawcy wymaga dostosowania układów pomiarowych do nowych parametrów. Jednorazowy koszt wymiany licznika, niestety pokrywa sam klient.

Na szczęście, nie dotyczy to średnich zakładów produkcyjnych i firm usługowych, rozliczanych w grupie taryfowej C. W tym przypadku, dostosowanie liczników odbywa się na koszt firmy dystrybucyjnej. Z kolei, w przypadku małych firm usługowych wymiana układów pomiarowych w ogóle nie jest wymagana!

Trzeba jednak powiedzieć, iż bez względu na to, czy przedsiębiorstwo zmuszone będzie ponieść koszt wymiany licznika czy też nie, zmiana sprzedawcy prądu naprawdę opłaca może się opłacić.

Specjaliści z TotalMoney.pl dowodzą, iż dzięki niej, duże przedsiębiorstwa już po dwunastu miesiącach mogą zaoszczędzić, co najmniej kilkadziesiąt tysięcy złotych. Korzyści będą zauważalne nawet w przypadku małej firmy, która na nowym sprzedawcy energii zaoszczędzi w skali roku średnio kilkaset złotych, a więc kwotę odpowiadającą przynajmniej jednemu rachunkowi za prąd u dotychczasowego.

Wobec powyższego, nawet najbardziej sceptyczni i ostrożni przedsiębiorcy muszą przyznać, iż propozycja zmiany sprzedawcy prądu rzeczywiście zasługuje na poważne rozważenie!

Marcin Cieszyński