Grupa PTWP SA za 700 tys. zł kupiła od PW Rzeczpospolita magazyn „Farmer”. Nowy wydawca chce zainwestować pół miliona złotych w rozwój i promocję dwutygodnika. Obecnie jego nakład wynosi ok. 17 tys. egzemplarzy. Docelowo ma się zwiększyć.

– Niewątpliwie polska wieś się zmienia, zmieniają się również rolnicy, którzy mają coraz większy dostęp do mediów – mówi Wojciech Kuśpik, prezes PTWP, dodając, że w ciągu dwóch, trzech miesięcy spółka powinna już na „Farmerze” zarabiać.

„Farmer” będzie miał bardzo dużą konkurencję na rynku prasy. W Polsce istnieje kilka podobnych pism, a część z nich, jak choćby „Nasza Rola” (ok. 10 tys. egzemplarzy nakładu) w styczniu zamierza zwiększyć nakład o 15 – 20 proc. Wraz z nowym rokiem przybędzie również nowych tytułów. Na ogólnopolski rynek wejdą m.in. „Plon”, „Chłopska Droga” oraz „Gromada – Rolnik Polski”, które obecnie znajdują się w wewnętrznym obiegu Krajowego Związku Rolników, Kółek i Organizacji Rolniczych.

– Od stycznia te tytuły mogą mieć zasięg ogólnopolski i osiągnąć łączny nakład na poziomie 50 tys. egzemplarzy – mówi prezes związku Władysław Serafin.

„Farmer” ma mieć silne wsparcie w postaci portalu internetowego Farmer.pl. Jednak i na tym rynku rośnie konkurencja. Portal rolniczy, który ma więcej użytkowników niż przeciętny portal biznesowy, to już norma. Strona Rolnicy.com ma już ponad 270 tys. unikalnych użytkowników.

Media rolnicze postanowiły także wejść na ekrany. Już w Wigilię oficjalnie wystartuje pierwsza rolnicza telewizja – TVR.

– Szacujemy, że ponad 7 tys. firm rolniczych jest zainteresowanych reklamą w telewizji, a nie mają pieniędzy na reklamę w normalnej stacji komercyjnej. My damy im taką możliwość – twierdzi Serafin, twórca i współwłaściciel nowej telewizji.