Producenci i dystrybutorzy zwiększają przychody. Spółka City Interactive sprzedała na całym świecie w trzy miesiące 800 tys. egzemplarzy gry „Sniper: Ghost Warior”. Debiuty biją rekordy
Aż o trzynastokrotnym wzroście przychodów w trzecim kwartale – z 2,7 mln zł przed rokiem do 37,02 mln zł w tym roku – poinformowała wczoraj notowana na NewConnect spółka City Interactive.

Zyski „Snipera”

Wyniki wystrzeliły w górę za sprawą stworzonej przez nią gry „Sniper: Ghost Warior”. Od debiutu pod koniec czerwca do końca września gra sprzedała się w 800 tys. egzemplarzy na całym świecie. Dzięki temu zyski spółki w trzecim kwartale wyniosły 13,11 mln zł, podczas gdy rok wcześniej miała ona 6,21 mln zł straty. To jednak dopiero początek, bo firma rozszerza sprzedaż o konsole.
– Podpisaliśmy właśnie umowę z Sony, dzięki czemu gra pojawi się na konsolach PlayStation w I kwartale przyszłego roku. Pracujemy już także nad drugą wersją „Snipera” – mówi Łukasz Mach z City Interactive.
Popyt na gry znowu zaczyna rosnąć. – Rynek najtrudniejszy okres ma za sobą – mówi „DGP” Tomasz Majka, prezes Nicolas Games.
Potwierdzają to ostatnie debiuty na czele ze spektakularną premierą najnowszej wersji „Call of Duty: Black Ops”. Jej producent Activision Blizzard tylko w Ameryce Północnej i Wielkiej Brytanii zarobił 360 mln dol. w ciągu 24 godzin od pojawienia się na półkach. Wcześniejszy rekord – 310 mln dol. w jedną dobę – należał do poprzedniej wersji „Call of Duty: Modern Warfare”.
W Polsce grę dystrybuuje firma Licomp Empik Multimedia. Jej prezes Marcin Turski mówi „DGP”, że gra pobiła rekord także w Polsce: w pierwszym tygodniu sprzedała się w niemal 40 tys. egz., z czego 25 proc. to wydania na konsole. Wcześniejsza wersja w porównywalnym czasie rozeszła się w 27 tys. egz. – To sukces, ale spodziewany – podkreśla Marcin Turski.
Poprzednia wersja gry w ciągu roku sprzedała się w 140 tys. Szef LEM ma nadzieję, że „Black Ops” do końca roku znajdzie 100 tys. nabywców.

Walka o rynek

Nasz rynek odrabia straty po ubiegłorocznych kłopotach. Turski twierdzi, że w ubiegłym roku wydatki Polaków na gry skurczyły się o 10 – 12 proc., do około 500 mln zł. W tym wzrosną do około 650 mln zł.
Dystrybutorzy i producenci są coraz pewniejsi powrotu koniunktury, więc zwierają szeregi i szykują się do walki o rynek. CD Projekt RED, należący do Optimusa twórca gry „Wiedźmin 2”, zapowiedział premierę na 17 maja 2011 roku. Poprzedniej wersji „Wiedźmina” sprzedało się na świecie 1,5 mln egzemplarzy. Twórcy liczą, że wynik „dwójki” będzie o 30 proc. lepszy.
Do podboju rynku szykuje się też Nicolas Games, który wyprodukował grę „Afterfall: Insanity”. Premiera planowana jest na I kwartał 2011 roku. – W ciągu dwóch lat od momentu debiutu gry planujemy sprzedaż około 1 mln egzemplarzy – zapowiada Tomasz Majka.