Będą mieć do nich dostęp wszyscy właściciele odbiorników Panasonic Viera, wyposażonych w platformę Viera Cast, pozwalającą korzystać z dostępu do internetu.

– Uzyskają oni bezpośredni i darmowy dostęp do bazy ponad 1,5 tys. filmów z internetowego serwisu VoDIplex.pl. Warunkiem wyświetlenia filmu będzie obejrzenie reklamy – wyjaśnia Radosław Jaworski z firmy Panasonic.

Usługa ma się pojawić na rynku przed świętami Bożego Narodzenia, kiedy sprzedaż telewizorów jest największa. W tym czasie producenci realizują 30 proc. swoich rocznych obrotów.

Wiele w jednym

Będzie to już druga usługa internetowa dostępna w telewizorach Panasonica.

Kilka tygodni wcześniej firma nawiązała współpracę z Grupą Polsat, dzięki której zaoferowała, również za darmo, telewizję internetową Ipla.

Zarówno serwis VoDIplex.pl, jak i aplikacja Ipla nie będą zarezerwowane dla nabywców najnowszych telewizorów. Skorzystają z nich także właściciele starszych odbiorników Viera Cast wyprodukowanych w ubiegłym roku.

– Panasonic kontynuuje strategię firmy, która zakłada udostępnienie treści multimedialnych za pośrednictwem telewizora i internetu – mówi Maciej Pączka, kierownik produktów wideo w polskim oddziale Panasonica.

Jak dowiedział się „DGP”, firma nie poprzestanie na tych dwóch umowach i będzie rozwijać dostęp do nowych aplikacji.

Przekłada się to na wzrost sprzedaży. W zeszłym roku Panasonic sprzedał w Polsce ponad 10 tys. telewizorów Viera Cast. W tym roku będzie to już ponad 50 tys. sztuk, a w 2011 r. przewidziana jest sprzedaż na poziomie ponad 100 tys.

Biorąc pod uwagę, że średnia cena takiego telewizora wynosi około 5 – 6 tys. zł, daje to obrót na poziomie 500 mln zł.

Skusić klienta

Koniunkturę na tego typu rozwiązania zauważają konkurenci i zaczynają podążać w tym samym kierunku.

Samsung, podobnie jak Panasonic, postawił na współpracę z Iplą.

W branży mówi się, że następne do gry o widza internetowego wkroczy japoński gigant Sony. Specjaliści prognozują, że ta firma podpisze umowę o współpracy z Grupą TVN.

Szczególnie że, jak przyznał Piotr Walter, wiceprezes Grupy TVN, firma rozmawia już z producentami na ten temat, tłumacząc, że jej treści potrzebują jak najszerszej dystrybucji.

A jak zauważa branża, Sony zwiększyło w ostatnim czasie liczbę reklam w telewizji TVN, co może wskazywać na chęć nie tylko zacieśnienia, ale i rozszerzenia współpracy.