Apple zdominował globalny rynek tabletów w trzecim kwartale wobec ograniczonej konkurencji dla jego iPada. Na koncern przypadło aż 95 proc. dostaw tych urządzeń dla klientów – wynika z raportu firmy badawczej Strategy Analytics z Bostonu.

Tablety z systemem operacyjnym Android, opracowanym przez Google, stanowiły zaledwie 2 proc. dostaw rynkowych. Udział ten jednak może się zwiększyć w obecnym kwartale, gdyż na rynku ma się pojawić więcej modeli gadżetu, m.in. tablet Galaxy produkcji południowokoreańskiego koncernu Samsung Electronics - przypomina agencja Dow Jone Newswires.

Apple sprzedaje iPady od kwietnia w sytuacji braku konkurencji ze strony wielkich rywali. Hewlett-Packard zapowiedział wprowadzenie tabletu na rynek w najbliższej przyszłości, inni jak, kanadyjska firma Research in Morion, planują wypuszczenie tabletu w którymś momencie przyszłego roku.

Sprzedaż tabletów powinna w przyszłym roku zwiększyć się trzykrotnie do 54,8 mln egzemplarzy – szacuje firma badawczo-konsultingowa Gartner.

Przewaga Apple utrzymuje się także w odniesieniu do konsumenckich planów. 26 proc. osób ankietowanych przez firme ChangeWave Research zamierza kupić w przyszłości tablety, a 80 proc. spośród nich zamierza wybrać iPada.