Emisja ma ruszyć 6 grudnia. – 70 proc. oferty mają stanowić produkcje polskie, 30 proc. tytuły zagraniczne. Część seriali dotychczas nie była pokazywana na polskim rynku – zapowiada Iwona Bocian-Zaciewska, pełnomocnik zarządu TVP ds. kanałów tematycznych.

Dodaje, że program jest już gotowy do emisji. Nadawca, który w swojej bibliotece ma takie hity, jak: „M jak miłość”, „Ranczo” czy „Ojciec Mateusz”, pracuje obecnie nad zapewnieniem kanałowi dystrybucji. Z informacji „DGP” wynika, że prowadzi na ten temat rozmowy z operatorami kablowymi i satelitarnymi.

TVP nie podaje kosztów produkcji. Z naszych informacji wynika, że mieści się on w przedziale 3 – 5 mln zł. W pierwszym roku udział w rynku nowego kanału ma być na poziomie 0,2 – 0,3 proc. oglądalności. Projekt ma być rentowny po 2 – 3 latach.

Ruch TVP to odpowiedź na plany prywatnej konkurencji – TVN i Polsatu – inwestującej coraz więcej w produkcję serialową. W przyszłym roku walkę zaostrzą także zagraniczni nadawcy. Produkcję pierwszego polskiego serialu rozpoczął globalny gigant HBO, twórca takich hitów jak „Rodzina Soprano” czy „Seks w wielkim mieście”. Emisja ma ruszyć na wiosnę przyszłego roku.