Grupa Sobieski rozpoczyna globalną kampanię reklamowo - handlową "Truth in vodka". W jej ramach w czerwcu do Polski przyjedzie znany hollywoodzki aktor Bruce Willis, poinformowała spółka w komunikacie. W wyniku kłopotów spółki z zadłużeniem utraciła ona swoje udziały, m.in. w polskim rynku. Strategia spółki zakłada odzyskiwanie rynku i dynamiczny wzrost za granicą, głównie w USA.

"Od Polski, kolebki marki Sobieski, Willis rozpoczyna cykl wizyt w wybranych krajach europejskich, gdzie wódka Sobieski odnosi kolejne sukcesy. Oczekiwany od miesięcy przyjazd artysty związany jest z wprowadzeniem na rynek polski nowej butelki wódki Sobieski. Równocześnie nowoczesne działania reklamowe marki Sobieski rozpoczęły się właśnie w Ameryce Północnej, gdzie Sobieski odnosi sukcesy dotąd nienotowane w historii tamtejszego rynku" - czytamy w komunikacie.

"Przyjazdowi Bruce'a towarzyszą działania na poziomie handlowym. Willisa nie mogło zabraknąć w momencie, kiedy odmłodzony produkt jest już dostępny we wszystkich dobrych sklepach alkoholowych, zwłaszcza, że jest współtwórcą nowego opakowania. (…)" - powiedział dyrektor generalny Grupy Sobieski, Krzysztof Tryliński, cytowany w komunikacie.

Przychody netto producenta wódki Sobieski spadły o 1,7 proc.

W I kw. 2010 r. łączne przychody netto producenta wódki Sobieski spadły o 1,7% r/r do 79,4 mln euro. W Polsce, największym rynku firmy (generuje ponad 36% sprzedaży Belvedere) przychody zwiększyły się o niemal 17%, do 28,8 mln euro.

W marcu 2010 r. w Polsce udziały rynkowe Belvedere wyniosły 16,2%, a w grudniu 2009 r. były na poziomie 16,6 proc. Firma utrzymała trzecie miejsce, na które spadła z drugiego w 2009 r. Z kolei wódka Sobieski dynamicznie rośnie na rynku amerykańskim. W I kw. sprzedaż na tym rynku wzrosła o 28% r/r.