Trzech chętnych wyraziło zainteresowanie kupnem tygodnika “Newsweek”, którego dotychczasowy właściciel, wydawca dziennika “Washington Post”, postanowił sprzedać z powodu złych wyników finansowych pisma.

Wśród potencjalnych nabywców jednego z najbardziej rozpoznawalnych tytułów prasowych świata są amerykańska firma private equity OpenGate, Thane Ritchie, dyrektor wykonawczy Ritchie Capital Management i spółka medialna Newsmax Media. Jak dotąd brak jakichkolwiek informacji co do ceny oferowanej za tygodnik.
Poczynając od 2007 roku „Newsweek” zanotował straty w wysokości 44 mln dolarów. Dokumenty, do których dostęp uzyskał Bloomberg, dowodzą, że wpływy z reklam spadły w zeszłym roku o 39 proc. do 70,3 mln dolarów w porównaniu z kwotą 115,5 mln dolarów w 2008 roku. W sumie w zeszłym roku przychody ze sprzedaży pisma – 79,7 mln dolarów – były większe od wpływów z reklamy.

W pierwszym kwartale straty “Newsweeka” wyniosły 2,3 mln dolarów, a przychody spadły o 31 proc. do 29,4 mln dolarów. Tygodnik zredukował w tym okresie wydatki o 38 proc. do 30,8 mln dolarów, po części dzięki zmniejszeniu nakładu gwarantowanego dla reklamodawców z 2,6 mln do 1,5 mln egzemplarzy.

Jon Meacham, wydawca tygodnika, który wcześniej ujawnił, że szuka partnerów dla przedstawienia swej oferty, oświadczył, iż nadal bada wszelkie opcje dotyczące przyszłości pisma.