Geert De Kegel, wiceprezes Warty, zastrzega, że nie chodzi o uruchomienie sprzedaży w internecie.

– Nie chcemy sprzedawać naszych produktów za pośrednictwem tego kanału. Chcemy go użyć, by dotrzeć do nowych klientów – twierdzi. Ubezpieczyciel ma zamiar wykorzystać m.in. popularne portale społecznościowe. Planuje także uruchomić w tym roku nową stronę internetową.

Ma to w unowocześnić wizerunek spółki. Warta, która przez dziesięciolecia była drugim po PZU ubezpieczycielem majątku w Polsce, została wyprzedzona przez sopocką Hestię. Geert De Kegel twierdzi, że spółka nie ma zamiaru ścigać się cenowo z konkurencją.

– Naszym strategicznym celem na ten rok nie jest walka o drugą pozycję na rynku ubezpieczeń majątkowych. Cały czas jesteśmy drugą grupą ubezpieczeniową w Polsce. Chcemy skoncentrować się na rozwoju bazy klientów, uatrakcyjnieniu naszych produktów i poprawie rentowności – mówi.

W pierwszym kwartale 2010 r. Grupa Warta miała 1 mld zł zebranych składek. Z tego 555 mln zł przypadło na jej część życiową, a 499 mln zł na spółkę majątkową. Ta ostatnia zakończyła kwartał stratą w wysokości 20 mln zł.

Towarzystwo tłumaczy, że wpływ na to miała ostra zima. Warta szacuje, że z tego powodu może wypłacić nawet 35 mln zł odszkodowań.

Natomiast spółka życiowa wypracowała w pierwszym kwartale tego roku 7 mln zł zysku netto. Będzie poszerzać ofertę produktów ubezpieczeniowych połączonych z funduszem inwestycyjnym. Planuje także rozwój sieci sprzedaży. W tym roku otworzy oddziały w czterech, pięciu miastach. W ubiegłym roku powstały one w Szczecinie i we Wrocławiu.

Działalność ubezpieczyciela ma zostać zdynamizowana m.in. dzięki zmianom kadrowym, do których dojdzie w najbliższym czasie. Od początku lipca Warta będzie miała nowego prezesa. Zostanie nim obecny szef Grupy Uniqa Jarosław Parkot. Dotychczasowy prezes Krzysztof Kudelski pozostanie w zarządzie i będzie odpowiadał za sprzedaż.

Natomiast od 1 czerwca wiceprezesem Warty ds. zarządzania ryzykiem ma zostać Artur Biskupski.