Niedawny monopolista zamierza odzyskać klientów, którzy w ostatnich dwóch latach przeszli do konkurencji z kontraktami wartymi już około 80 mln zł.
Odzyskanie utraconych klientów biznesowych oraz zwiększenie udziału w rynku dostawy paczek – to strategiczne cele Poczty Polskiej (PP) na ten rok. Narodowy operator wprowadził właśnie nową usługę pocztową dla biznesu – Przesyłka Aglomeracja. Jest gotowy udzielać rabatów sięgających nawet 30 proc.
– Skierowaliśmy nową ofertę do wszystkich klientów, których chcemy odzyskać – powiedział Janusz Jank, dyrektor pionu handlowego PP.
Firma nie ujawnia, jakich klientów straciła. Chodzi m.in. o operatorów telekomunikacyjnych. Przechodzą oni do konkurencji, m.in. PAF Operator Pocztowy czy InPost. Tylko ten ostatni poinformował w listopadzie 2009 r., że pozyskał jeden z telekomów z kontraktem na pięć lat za 65 mln zł.
Choć prywatne poczty rozpychają się na rynku coraz mocniej, daleko im jeszcze do pokonania PP. Zlecenia biznesowe przynoszą narodowemu operatorowi około 70 proc. z ponad 6,2 mld zł przychodów. Tymczasem obroty na rynku przesyłek pocztowych operatorów prywatnych mogły wynieść w ubiegłym roku około 80 mln zł.

Zobacz pełną treść: