Superszybka kolej ma połączyć Warszawę i Łódź z Poznaniem oraz Wrocławiem w 2020 roku. Nowa linia o długości 450 km to superinwestycja. Podobnej w Polsce jeszcze nie realizowano. Według pierwszych szacunków łączny koszt budowy linii i zakupu 35 pociągów rozwijających prędkość do 360 km/h pochłonie 26 mld zł.

Wczoraj PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyły oferty w przetargu na wykonanie studium wykonalności inwestycji.

Na czele konsorcjów stanęły: niemiecki Ingenieurbüro, francuska Systra, hiszpańskie Sener i Ingenieria oraz portugalski Pöyry Infra.

Najtańszą ofertę – 53,2 mln zł – złożyło konsorcjum z liderującym Ingenieurbüro. Najdroższą: Pöyry Infra – ponad 82 mln zł.

Kolejarze najwyżej będą punktowali cenę, to aż 60 proc. wagi kryteriów.

Zobacz pełną treść: Będzie nowy plan szybkiej kolei w Polsce