Więcej kanałów w jakości HD, szybszy internet, rozbudowa dodatkowych usług, jak wideo na żądanie i nowoczesne dekodery – na rozwój tych sektorów postawią w tym roku najwięksi operatorzy kablowi na polskim rynku: UPC Polska, Vectra, Multimedia, Aster czy wielkopolska Inea. Dla klientów oznacza to jeszcze szerszy wybór, ale także atrakcyjniejsze ceny – głównie w postaci licznych promocji, wymuszanych na operatorach przez coraz większą konkurencję.

W pakiecie taniej

Dziś w pakietach promocyjnych dostęp do telewizji, internetu i telefonu kupuje ponad 90 proc. klientów wszystkich operatorów. Jak wynika z raportu Dziennika Gazety Prawnej, miesięczne koszty abonamentu są od kilkunastu do 30–40 proc. niższe niż w ofercie cennikowej dla każdej z usługi osobno.

By utrzymać klientów, operatorzy zapowiadają w tym roku spore inwestycje.

– Skupiamy się na modernizacji naszych sieci, inwestując w usługi na żądanie oraz rozwój telewizji cyfrowej. Przed nami znaczące inwestycje sięgające, podobnie jak w latach ubiegłych, kilkuset milionów złotych – mówi Simon Boyd, prezes UPC Polska, największego operatora, posiadającego ponad 1 mln abonentów.

Dokładnej kwoty inwestycji nie ujawnia, ale z informacji DGP wynika, że znacznie przekracza ona 100 mln zł.

Nowa konkurencja

Poprzeczkę wszystkim podniesie w tym roku Telekomunikacja Polska, która rozbudowuje usługę telewizyjną i walczy z operatorami o tych samych klientów. Operator od marca chce wprowadzić do oferty neostradę z telewizją i prędkościami przesyłu danych 6, 10 i 20 Mb/s. Z drugiej strony atakują też platformy satelitarne, z których korzysta już dziś 5,5 mln gospodarstw domowych, a pierwsze z nich – jak Cyfrowy Polsat – oferuje już dostęp do internetu. Klientów operatorów kablowych jest 4,6 mln.

Więcej informacji: Telewizja, internet, telefon - opłaca się kupować trzy usługi w pakiecie.

forsal.pl