Cztery największe stacje – TVN, Polsat, TVP 1 i 2 – sprzedały w styczniu więcej reklam niż przed rokiem, mają też więcej zamówień na luty. Ale coraz mocniej zagrażają im kanały tematyczne.
Największe stacje telewizyjne – TVP1 i TVP2, Polsat, TVN – miały dobry początek roku pod względem reklamowym. Z danych przygotowanych dla DGP przez AGB Nielsen Media Research wynika, że wpływy cennikowe tych czterech kanałów wzrosły w styczniu średnio o 23 proc. w porównaniu z pierwszym miesiącem ubiegłego roku. Największe przychody zanotowała TVN, której wpływy urosły o 17,5 proc., do 131,7 mln zł. Drugie miejsce zajął Polsat z przychodami w wysokości 121,6 mln zł (zwyżka o 19 proc.). Największy wzrost – o 35 proc. – do 118,6 mln zł miała TVP1, natomiast TVP2 zebrała w styczniu 73 mln zł, więcej o 20 proc.
– W styczniu zatłoczenie reklamodawców rosło z tygodnia na tydzień. Najbardziej w TVP, która na początku miesiąca miała rezerwację na połowę czasu reklamowego a ostatecznie w styczniu sprzedała go 85 proc. Poza tym o około 10–15 proc. wzrosły też ceny reklam. – tłumaczy Lidia Kacprzycka z domu mediowego Starlink, planującego kampanie m.in. dla Agory i PZU.
– Rynek odżył, bo w styczniu reklamodawcy kupili trochę więcej czasu reklamowego – dodaje Jakub Bierzyński, prezes Omnicom Media Group, grupy domów mediowych pracujących m.in. dla Grupy Żywiec i Renault.

Zobacz pełną treść:

W styczniu wrócił popyt na reklamy telewizyjne