Rywale PP coraz agresywniej walczą o klientów korporacyjnych. Poczta Polska nie zamierza się poddać. Dla dużych firm, nadających przesyłki do miast, przygotowała nową usługę - przesyłkę aglomeracyjną. Dzięki niższym kosztom ma być tańsza niż dotychczasowa.

Narodowy operator pocztowy już w 2013 r. straci monopol. Wcześniej Poczta Polska chce poprawić kondycję. Nowa strategia do 2015 r. przewiduje gigantyczne oszczędności i wzrost przychodów, informuje "Puls Biznesu".

Spółka nadepnie na nogę firmom kurierskim. Przygotowała nowości dla robiących zakupy w sklepach internetowych. Istotą e-przesyłki będzie rezygnacja z tzw. ostatniej mili: klient będzie odbierał przesyłkę w wybranym przez siebie urzędzie pocztwowym, a powiadomienie otrzyma e-mailem lub SMS-em. Usługa jest już po etapie pilotażu i zostanie wprowadzona na szeroką skalę.

W myśl nowej strategii PP zamierza mocno wejść na rynek usług logistycznych, zwłaszcza specjalizować się w logistyce gotówki. Oferta będzie skierowana do banków i dużych sieci handlowych. Przyszłość to także rozwój sprzedaży usług bankowych i ubezpieczeniowych.

Spodziewać się można redukcji etatów. W zeszłym roku operator zatrudniał 94 tys. osób; w tym chce zmniejszyć zatrudnienie do 91,7 tys. pracowników.