Ponad 20 mln zł wydała do tej pory na inwestycje w mobilną telewizję cyfrową firma Info-TV-FM. Sygnał telewizji jest dostępny dla 5,5 mln osób w dziesięciu miastach.
– Patrząc na dotychczasowe wydatki inwestycyjne, sądzimy, że inwestycje w DVB-H zamkną się kwotą niższą niż 100 mln zł, które pierwotnie zakładaliśmy – mówi Albert Kuźmicz, prezes NFI Magna Polonia, giełdowej spółki, która jest głównym właścicielem Info-TV-FM.
Do tej pory w cyfrową telewizję mobilną Info-TV-FM zainwestowało ponad 20 mln zł. Kwota ta obejmuje 15,1 mln zł wydanych na zezwolenie zdobyte w marcu 2009 r. w przetargu organizowanym przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Niższe inwestycje to efekt doświadczeń z miast, gdzie już dostępny jest sygnał.
– Zakładaliśmy, że w Warszawie będzie potrzebnych 20 nadajników głównych. Teraz sądzimy, że wystarczy 13–15. W Poznaniu planowaliśmy osiem nadajników, a okazuje się, że trzy działające pokrywają całe miasto – mówił prezes Kuźmicz.
Z badań przeprowadzonych na 100 osobach testujących usługę w Warszawie wynika, że 75 proc. testujących gotowych byłoby ją kupić, gdyby abonament miesięczny wynosił 10 zł.

Więcej: Telewizja mobilna działa już w 10 miastach, na razie za darmo