Najwięcej pozyskał Cyfrowy Polsat, kontrolowany przez Zygmunta Solorza-Żaka, właściciela telewizji Polsat. Platforma zdobyła 476 tys. nowych klientów, z czego w samym IV kwartale, na który przypada najważniejszy okres sprzedaży przedświątecznej, zdobyła ich 286 tys. Dzięki temu operator zakończył rok z 3,2 mln abonentów.

– Zarówno cały IV kwartał, jak i grudzień, który przyniósł wzrost bazy abonentów o 200 tys., są jednymi z najlepszych w całej naszej historii. Liczba ta nie zawiera dekoderów udostępnianych w ramach promocji Drugi dekoder gratis – podkreśla Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu.

Niewiele gorzej radziła sobie platforma n (Grupa TVN). Pozyskała 300 tys. nowych abonentów (w grudniu 80 tys.). Rok zakończyła ostatecznie z 697 tys. klientów. Platforma n jest wciąż nierentowna: analitycy szacują, że w 2009 roku mogła przynieść około 100 mln zł straty, a na to, aż zacznie na siebie zarabiać, poczekać trzeba jeszcze nawet dwa lata. TVN poda szczegółowe informacje finansowe platformy dopiero z wynikami za cały 2009 rok, ale Markus Tellenbach, prezes grupy, jest zadowolony ze wzrostu liczby klientów n.

– Etap rozwoju, do którego obecnie dotarliśmy, daje solidne podstawy do dalszego wzrostu – podkreśla.

Drugi co do wielkości operator na rynku, Cyfra+, nie ujawnia na razie swoich wyników, ale według naszych informacji mógł pozyskać około 200 tys. nowych klientów. Oznaczałoby to, że na koniec roku miał około 1,6 mln.

Więcej: Platformy satelitarne mają już ponad 5,5 mln klientów