Autostrada, fragmenty obwodnicy, Stadion Narodowy, nowy most z linią tramwajową i druga linia metra – 2010 roku upłynie w stolicy pod znakiem największych inwestycji w historii.
Rząd i samorząd powoli przełamują inwestycyjną niemoc w Warszawie, która do tej pory nie miała szczęścia do wielkich budów. W przyszłym roku wartość dużych inwestycji realizowanych dla stolicy przekroczy 13,1 mld zł.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaczęła właśnie poszukiwania wykonawcy drogi S2 z rogatek miasta do portu lotniczego na Okęciu. To powtórka unieważnionego przetargu, ale drogowcy obiecują, że zdążą do Euro 2012. Oferty zostaną otwarte pod koniec stycznia. Przetarg obejmuje zaprojektowanie i budowę trasy o długości 12,6 km.
Pod koniec przyszłego roku powinno się zakończyć układanie innego fragmentu ekspresowej obwodnicy miasta – z podwarszawskiej Konotopy w północnym kierunku stolicy. Budowa prawie 11-km odcinka pochłonie 1,2 mld zł.
Obie ekspresowe trasy spotkają się w Konotopie z autostradą A2, która w maju 2012 roku dotrze tam z Łodzi. Na razie trwa projektowanie pięciu odcinków 92-km trasy. Pierwsze projekty powinny być gotowe już w marcu, budowa za 1,5 mld ruszy w wakacje.
Od października trwa budowa kolejnego fragmentu obwodnicy Warszawy. Do końca 2011 roku Trasa Toruńska zyska parametry trasy ekspresowej. Koszt przebudowy – 869 mln zł.
Powstają też dwie inne części obwodnicy, które odkorkują południowe dzielnice lewobrzeżnej części miasta w okolicach lotniska Okęcie.
– Warszawa zaczyna pościg za europejskimi stolicami pod względem jakości infrastruktury. Jeszcze przez lata nie uda im się ich dogonić – komentuje Wojciech Suchorzewski z Politechniki Warszawskiej.

Więcej informacji: Warszawa: plac budowy za 13 mld zł.