Agora, która od kilku miesięcy stara się o przejęcie Superstacji, może się potknąć na drodze do zamknięcia tej transakcji na niemal ostatnim jej etapie - wynika z informacji GP. Umowa mogłaby zostać podpisana w każdej chwili, ale jak już pisaliśm, strony negocjowały ostatnie szczegóły dalszej współpracy. Okazuje się jednak, że rozmowy te utknęły w martwym punkcie. Wydawca Gazety Wyborczej nie może porozumieć się ze spółką Ster, udziałowcem Superstacji, kto przejmie zarządzanie operacyjne kanału.

W rozmowie z GP właściciel Polsatu Zygmunt Solorz-Żak potwierdził, że między Agorą a spółką Ster istnieje w tej sprawie różnica zdań.

- Jeżeli Agora chce wejść do Superstacji, to może się o to starać. Nie biorę bezpośrednio udziału w negocjacjach, ale z tego, co wiem, to obecni udziałowcy chcą i mają pełne prawo, aby respektowano zasadę: nic o nas bez nas - mówi GP Zygmunt Solorz-Żak, pytany o sprawę zarządzania operacyjnego.

Po wielu miesiącach negocjacji strony ustaliły już właściwie wszystko. Agora miała przejąć 33 proc. udziałów w kanale, po równo od związanej z Polsatem spółki Ster (jej prokurentem jest Hieronim Ruta, udziałowiec Polsatu i bliski współpracownik Zygmunta Solorza-Żaka) oraz od Ryszarda Krajewskiego, twórcy kanału i jej udziałowca.

Kwota, jaką Agora miała za to zapłacić, ustalono na około 20 mln zł. Pierwotnie w grę wchodziło 30 mln zł, ale Agora bardzo pilnuje teraz wydatków, po tym jak rynek uznał, że przepłaciła za przejęcie Trader.com, co kosztowało ją około 117 mln zł. Warunkiem, pod jakim Agora chce dokonać tej inwestycji, jest jednak przejęcie kolejnych udziałów, gwarantujących spółce kontrolę nad Superstacją co najmniej za trzy lata.

Superstacja to kanał rozrywkowo-informacyjny, dostępny w kablówkach i platformach cyfrowych. Stacja ma na razie niewielką oglądalność (w I półroczu w okolicach 0,21 proc. według AGB NMR), ale specjaliści uważają, że rozrywkowo-informacyjny charakter ma potencjał. Pozyskanie w niej udziałów dawałoby natomiast Agorze możliwość wejścia na rynek naziemnej telewizji cyfrowej z gotowym kanałem tematycznym.