– Mamy nadzieję, że reklamodawcy – pomimo kiepskiej nierzadko sytuacji finansowej – przyjmą naszą ofertę z zadowoleniem – podkreśla Karol Wojciechowski, redaktor naczelny magazynu lifestylowego Kawa, który zadebiutował na rynku w nakładzie 10 tys. egzemplarzy, liczy ponad 100 stron i chce przyciągnąć wykształconego i aktywnego czytelnika.

Również w październiku ruszył kwartalnik dla przedsiębiorców Portfel.pl oraz pierwsze wydanie magazynu lifestylowego i zakupowego T3, poświęconego nowym technologiom, który ukazał się w nakładzie 40 tys. egzemplarzy. Tytułów nie wprowadziły jednak na rynek dominujące na nim wydawnictwa – jak Bauer, Edipresse, Marquard czy G+J Polska – lecz firmy z nieporównywalnie mniejszym doświadczeniem i zapleczem. Magazyn Kawa stworzyło niewielkie wydawnictwo Media Editor, które wcześniej wydawało niszowe pismo Parlamentarzysta. Właścicielami firmy są dwaj absolwenci prawa – Anis Zantour i Karol Wojciechowski.

– Resztę informacji pozostawiamy dla siebie – odpowiada w e-mailu Karol Wojciechowski, który godzi się tylko na taką formę rozmowy.

Spółka już przymierza się do uruchomienia kolejnego tytułu lifestylowego, tym razem dla kobiet. Na rynku może się pojawić w przyszłym roku.

Sponsor bokserskiej gali

Portfel.pl to z kolei pismo spółki o takiej samej nazwie, związanej z firmą Europrimus Consulting, specjalizującej się w pozyskiwaniu funduszy unijnych. Dwa lata temu uruchomiła, przy wsparciu pieniędzy z UE, serwis Portfel.pl. Teraz na jego bazie wprowadziła na rynek kwartalnik, który finansowany jest ze sprzedaży i z reklam.

– Adresowany jest do przedsiębiorców zainteresowanych m.in. pozyskiwaniem funduszy unijnych – mówi nam Grzegorz Świderski, zastępca redaktora naczelnego tytułu.