Orlen Gaz zakończył realizację dużego programu inwestycyjnego. Powstały między innymi dwa nowoczesne terminale przeładunkowe. Spółka pozbyła się też niektórych segmentów działalności.
Wbrew krajowej tendencji spadkowej, Orlen Gaz zanotował w ostatnim czasie znaczący wzrost sprzedaży autogazu, umacniając swoją pozycję i udziały w rynku. To najlepiej pokazuje, że warto inwestować w swoją bazę, zaplecze logistyczne i magazynowe. Tylko to pozwala poważnie myśleć o optymalizacji kosztów, daje przewagę rynkową.
Trzeba pamiętać, że spadek konsumpcji w naturalny sposób zaostrzy konkurencję. Dlatego Orlen Gaz zamknął kilka małych rozlewni, inwestując w duże, nowoczesne i strategicznie położone terminale, takie jak w Sokółce k. Białegostoku czy w Szczecinie.
Pierwsze rozładunki tankowców szybko potwierdziły trafność decyzji o budowie morskiego terminalu LPG w Szczecinie, jego lokalizacji, wyborze rozwiązań technologicznych i wykonawców.
– Dziś śmiało możemy powiedzieć, że nasz najmłodszy obiekt funkcjonuje zgodnie z naszymi założeniami. Przed nami oczywiście wciąż mnóstwo pracy i bardzo ambitne cele. W krótkim czasie chcielibyśmy agresywnie wejść na bardzo chłonny i prężnie rozwijający się rynek niemiecki. Wciąż dążymy do usprawnienia procesu logistyki i pełnego wykorzystania ogromnych możliwości tego terminalu – mówi Bernard Cichocki, prezes Orlen Gaz.
Obiekt Orlen Gaz jest otwarty dla wszystkich operatorów LPG. Dzięki temu można mówić o bezpieczeństwie dostaw i realnej dywersyfikacji źródeł zaopatrzenia.
Zdaniem Bernarda Cichockiego gaz płynny szybko znajdzie wielu nowych zwolenników. Jest ekonomiczny, ekologiczny i łatwo dostępny. Został uznany przez Unię Europejską paliwem charakteryzującym się niższą od diesla czy benzyn emisją CO2 oraz zerową emisją trujących związków tlenków azotu. Szybko docenią go zarówno kierowcy, jak i przedsiębiorcy, dla których LPG jest szansą na uniezależnienie się od sieci gazu ziemnego. Najnowsze rozwiązania technologiczne pozwalają na zastosowanie gazu płynnego w każdej gałęzi przemysłu przy kosztach eksploatacji porównywalnych z gazem ziemnym. Trzeba tylko poznać zalety LPG i to jest właśnie największe wyzwanie dla całej branży. Czas otworzyć się na nowe zastosowania i zainwestować w promocję.