Wolontariusze z Accenture i Grupy TP poświęcili część swojego weekendu na pomoc Ośrodkowi Pomocy Rodzinie na warszawskim Kole.

– Ludzie reprezentujący dwie różne branże wspólnie wyremontowali dwie świetlice dla dzieci, przygotowali infrastrukturę pod sieć komputerową w ośrodku, posadzili żywopłot, uporządkowali plac zabaw i pomalowali znajdujące się tam zabawki, a na koniec dnia spotkali się z wychowankami przy grillu – opowiada Jacek Dymowski z Values Grupy Firm Doradczych, który namówił obie firmy do połączenia sił.

Z kolei Polpharma w ramach wolontariatu przygotowuje wyprawki szkolne dla dzieci z ośrodków opieki społecznej.

Dla takich firm jak Carlsberg czy Coca-Cola HBC Polska lato to czas najbardziej wytężonej pracy w całym roku.

– Od wolontariatu nie ma jednak wakacji. Również latem pracownicy angażują się w działania, które sami wcześniej zgłosili. Wiele z nich współgra z wakacjami, np. promowanie aktywności fizycznej – mówi Iwona Jacaszek, dyrektor ds. korporacyjnych.

Społeczna odpowiedzialność na drogach to z kolei jeden z tematów społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) w Carlsberg Polska, który staje się szczególnie ważny w okresie wakacyjnych rozjazdów. Realizacja projektu Bezpieczne Auta Carlsberga (BACa) ma na celu ograniczenie liczby kolizji w udziałem służbowych samochodów i naukę udzielania pierwszej pomocy.

– Pracownicy ćwiczą prowadzenie auta w różnych warunkach, m.in. trenują pokonywanie zakrętu z nawierzchnią o ograniczonej przyczepności i omijanie przeszkód. Edukujemy ich, by nie bali się pomagać poszkodowanym w kolizjach i pokazujemy, jak to robić. To ważne, bo osoba, która nie udzieli pomocy , może być pociągnięta do odpowiedzialności karnej – wyjaśnia Michał Soćko z Carlsberg Polska.

Latem 2008 r. BRE Bank razem ze specjalistami ze Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji przeprowadził audyt architektoniczny budynku swojej warszawskiej centrali pod kątem dostosowania go do potrzeb niepełnosprawnych.

– W czerwcu ruszyła druga edycja akcji wolontariatu pracowniczego Zróbmy razem coś dobrego. Tym razem dominowały projekty plenerowe, związane z organizacją czasu wolnego dzieci pozbawionych możliwości wakacyjnego wyjazdu. Nasi pracownicy organizują dla nich półkolonie, wyjścia do muzeów, kin czy wspólne piknikowanie – mówi Maria M. Winconek z BRE Banku.

W Cadbury Wedel pracownicy prowadzą warsztaty fotograficzne dla dzieci z trudnych środowisk warszawskiej Pragi. Zbierają wykonane przez podopiecznych zdjęcia do kalendarza Wafka 2010.