statystyki

Właściciele portalu o2 tworzą fundusz inwestycyjny

28.08.2008, 03:00; Aktualizacja: 28.08.2008, 09:13
  • Wyślij
  • Drukuj

Twórcy o2.pl inwestują w spółki internetowe, które zarabiają na prowizjach od sprzedaży usług i produktów. Rocznie chcą kupować 6 - 7 podmiotów.





Twórcy Grupy o2.pl, do której należy portal oraz serwisy tematyczne, rozwijają nową działalność. Uruchomili fundusz Sail Fund, który zyski ich spółki inwestuje w nowe projekty internetowe. Kupili już dwie spółki, posiadające serwisy internetowe, zarabiające na prowizjach od transakcji (nieruchomości, leasing, turystyka), a do końca roku kupią jeszcze dwie - w tym serwis społecznościowy.

- Jeśli co roku uda nam się zainwestować 2 mln zł w 6-7 projektów, to będziemy usatysfakcjonowani - mówi GP Michał Brański, członek zarządu o2.pl, który utworzył Sail Fund wspólnie z pozostałymi twórcami portalu Jackiem Świderskim i Krzysztofem Sierotą.

O2.pl, portal kierowany głównie do ludzi młodych, to według Megapanelu piąty portal pod względem liczby użytkowników na rynku - odwiedza go średnio 7 mln użytkowników miesięcznie. W tym roku przychody grupy mają wzrosnąć o 40-45 proc., do około 40 mln zł, a zysk netto spółki wynieść ma 10 - 15 mln zł.

Oprócz portalu o2.pl, grupa posiada wiele innych serwisów pod niezależnymi markami, które są bardzo popularne w sieci. Jeden z najbardziej znanych to plotkarsko-rozrywkowy serwis Pudelek.pl.

- Do końca roku uruchomimy co najmniej siedem kolejnych serwisów. Zarówno o tematyce rozrywkowej, ale także finansowej i giełdowej - mówi Michał Brański.

Według szacunków analityków grupa o2.pl warta jest obecnie co najmniej 500 mln zł. Choć na rynku nieraz spekulowano o możliwości wejścia do spółki inwestora, twórcy o2.pl konsekwentnie zaprzeczają, podkreślając, że nie są na sprzedaż. Podobną strategię mają w przypadku spółek przejmowanych przez Sail Fund.

- Inwestujemy w spółki, których udziały najchętniej trzymalibyśmy do końca świata. Ale wyjście z niektórych inwestycji w tym przypadku nie jest wykluczone - dodaje Brański.

Według niego, choć jeszcze w tym roku rynek reklamy internetowej wzrośnie o około 40-45 proc., w przyszłym można spodziewać się lekkiego zwolnienia - do 25-30 proc.

- Rynek internetowy jest już bardzo konkurencyjny. Dlatego nowym spółkom internetowym, opierającym swój model biznesowy tylko na przychodach z reklam, będzie coraz trudniej zaistnieć. Nasz fundusz koncentruje się na projektach przynoszących przychody z innych źródeł - uważa Michał Brański.

Dotychczas kupili 80 proc. udziałów w spółce NextGroup, posiadającej serwisy z ofertami rynku nieruchomości, samochodów czy leasingu. Mają też ponad 30 proc. udziałów o firmie OIS, operatorze turystycznym. Obie spółki zarabiają głównie na prowizjach od sprzedaży.

- OIS może już dziś pochwalić się kilkumilionowym zyskiem - dodaje Michał Brański.




  • Wyślij
  • Drukuj
Źródło:GP
czytaj więcej w e-DGPczytaj więcej w e-DGP

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut.

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Komentarze: 2

  • 1: Otto z IP: 80.52.173.* (2008-08-28 08:38)

    Sądząc po popularności, jakości i poziomie portalu o2 raczej nie wróżę sukcesu funduszowi:)

  • 2: Maciek z IP: 82.177.133.* (2008-08-28 09:09)

    Darmowe konta pocztowe mają bardzo dobre - bez doklejanych reklam.

Dowiedz się więcej

Poradniki

Galerie